Performancing Metrics

تحصیلات دانش آشتیانی ربطی به آموزش و پرورش ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 378974
تاریخ انتشار: 11 آبان 1395 - 13:06
فلاحت‌پیشه
یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت که تحصیلات دانش آشتیانی ربطی به آموزش و پرورش ندارد.

اتاق خبر: حشمت الله فلاحت پیشه به عنوان نخستین مخالف دانش آشتیانی در جایگاه سخنرانان قرار گرفت و از روحانی گلایه کرد که ترمیم باید آسیب شناسانه باشد و انتظار این بود که در حوزه های انتخابی ترمیم صورت گیرد.

او خطاب به دانش آشتیانی گفت: تحصیلات شما به کار آموزش و پرورش نمی آید؛ اگر فضای فکری با فضای آن حوزه همخوان نباشد نمی توانیم به آن حیطه کمک کنیم. تحصیلات شما راه و سازه است. سوابقتان نیز غیر آموزش و پرورشی است. تنها سابقه آموزش و پرورشی شما مربوط به مجتمع مفید است که این مجتمع نیز در بین غیر انتفاعی ها اشرافی تر از بقیه است.

او ادامه داد: روز به روز از آموزش دولتی دور شده ایم و هر جایی هم شعاری داده شده برنامه عملیاتی داده نشده است. شما در مفید و جاهای دیگر که بودید باید مسئولیت آنها را بپذیرید. در فتنه و تحسن و تحریم انتخابات بودید باید آن را بپذیرید. آموزش و پرورش فضای حساسی است و سیاسی شدن آن به ضرر مملکت است.

او ادامه داد: چون شما با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشتید امید نیست که مشکلات حل شود. برخی دوستان که با چند صد میلیون تومان پاداش خدمت بازنشسته می شوند نمی توان امید داشت مشکلات یک معلم را بفهمند. اگر میخواستید مشکلات حل شود فردی را از آموزش و پرورش می آوردید.

فلاحت پیشه متذکر شد: برنامه شما فقط شعار است و در عمل اتفاقی نیوفتاده است؛ هیچ طرح عملیاتی داده نشده است. روز به روز شکاف بین حقوق معلمان با متوسط کشوری بیشتر می شود. شما چقدر با درد معلمان حق التدریسی و آموزش یاران آشنا هستید. برخی از مدیرانی که بخش اعظم آنها در خارج درس خوانده اند نمی توانند آن را درک کنند. اگر ایران سرزمین ماست چرا در اینجا زندگی نمی کنند و درس نمی خوانند.

فلاحت پیشه با اشاره به برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در راستای پیگیری برنامه های یونسکو آن را برنامه های لاییک غربی خواند و افزود: این که دانش آموزان هر چیزی را در حوزه آموزش در مدرسه تجربه کنند خطرناک است پس اصول و اعتقاد دینی ما کجا می رود؟ مشکل اصلی ما این است که سند بنیادین آموزش در کشور اجرا نمی شود.

او در پایان از نمایندگان خواست به فردی رای دهند که فضای فکری اش با بدبختی های موجود نزدیک باشد.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید