Performancing Metrics

شرکت های بیمه ای کشور 4000 میلیارد ریال خسارت بیمه ای پرداخت می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 379001
تاریخ انتشار: 12 آبان 1395 - 01:51
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شرکت هایی بیمه ای کشور سالانه به طور متوسط 4000 میلیارد ریال خسارت و کمک بلاعوض به مردم پرداخت می کنند.

اتاق خبر:محمدفرید لطیفی روز سه شنبه در نشست هماهنگی افزایش ضریب نفوذ بیمه منازل مسکونی در برابر مخاطرات طبیعی در استانداری مرکزی، افزود: فرهنگ پوشش بیمه نیازمند تقویت است و باید تمامی تلاش ها به این سمت برود که خدمات شرکت های بیمه ای جبرانگر خسارت شود.
وی گفت: با اجرای طرح بیمه اماکن مسکونی، منابع دولتی که اکنون صرف جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی می شود حذف می شود و هزینه های ناشی از خسارات توسط بیمه جبران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، لطیفی گفت:رویکرد سازمان مدیریت بحران کشور، تقویت حوزه پیشگیری است و بیمه شده در مقابل پرداخت حق بیمه می تواند از آسایش و آرامش روحی بهره مند شود.
وی، درباره ترغیب مردم به استفاده از خدمات بیمه ای، اظهار کرد: بیمه اجباری و اختیاری در برخی کشورها رواج دارد و برای تشویق مردم از ابزارهای بازدارنده نظیر حق انجام معاملات ملکی در صورت بیمه شدن املاک استفاده می کنند.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تشکیل سازمان بحران در قانون در حال نهایی شدن است و در آن بندی اضافه شده که ظرف 5 سال، هیچ گونه پرداخت خسارت از منابع مالی دولت وجود ندارد.
لطیفی اظهار کرد: بر اساس ماده قانونی که در برنامه های توسعه ای سوم، چهارم و پنجم کشور تکرار شده است ، ضریب نفوذ بیمه باید تا 50 درصد افزایش یابد که شامل بخش کشاورزی و محصولات هم می شود.
وی در ادامه گفت: استان های مرکزی و اصفهان جزء مناطقی هستند که سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در آن ها ضرر ندارد زیرا در این دو استان ضریب بروز حوادثی از قبیل زلزله، سیل، رانش زمین و طوفان پایین است.
وی افزود: ضرورت پوشش بیمه ای در برابر حوادث غیرمترقبه بایستی در استان مرکزی بیش از پیش تقویت شود و اقشار مختلف جامعه اهمیت این مهم را به خوبی درک کنند.
به گزارش ایرنا، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: راه و شهرسازی باید ابنیه فنی، راه و جاده های خود را نسبت به حوادث طبیعی بیمه کند و شهرداری نیز فضای سبز و اماکن خود را زیر پوشش خدمات بیمه قرار دهد تا از نگاه حمایتی خدمات بیمه ای بهره مند شوند.
وی، به بیمه دستگاه های دولتی نیز اشاره کرد و افزود: همه دستگاه ها در برنامه ششم توسعه موظف هستند تا اموال منقول وغیر منقول خود را زیر پوشش خدمات بیمه قرار دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: آمار دقیقی از درصد بیمه منازل شهری و روستایی استان برای افزایش و گسترش ضریب نفوذ بیمه منازل مسکونی در برابر حوادث در دست نیست.
سعید فرخی افزود: شرکت های بیمه ای برای تشویق مردم به استفاده از خدمات بیمه ای فعالیت چشمگیری انجام نمی دهند و این درحالیست که فرهنگ سازی بیمه از وظایف این شرکت ها است.
وی اظهار کرد: برخی اوقات آمار بالایی از بیمه اعلام می شود اما خدمات بیمه ای نمی تواند جوابگو باشد، بنابراین لازم است آمار ها شفاف سازی و بهنگام شود و آگاهی مردم نیز در زمینه خدمات بیمه ای افزایش پیدا کند.
در این نشست بیش از 40 شرکت ارایه دهنده خدمات بیمه ای استان مرکزی حضور داشتند.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید