Performancing Metrics

صالحی امیری سرمایه فرهنگ و هنر است | اتاق خبر
کد خبر: 379009
تاریخ انتشار: 11 آبان 1395 - 15:26
تابش
محمدرضا تابش اظهار داشت: شناخت جریان های فرهنگی در جامعه و دانش سیاست گذاری در عرصه فرهنگ با تاکید بر ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی دریافتی است که از مرور برنامه های آقای صالحی امیری حاصل می شود.

اتاق خبر: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارشاد اسلامی سخن می گفت تصریح کرد: در حوزه اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به سبقه فرهنگی کشور توجه کرد و باید آگاهی و دانش کافی در این حوزه را داشت و برنامه های آقای صالحی امیری نشان دهنده شناخت ایشان از مسائل فرهنگی و اهتمام به تحقق اهداف کلان فرهنگی در کشور است.

وی افزود: در حوزه نظارت حرکت بر مدار قانون با معیار عدالت سرلوحه برنامه های ایشان است و در زمینه سیاست های حمایتی نیز عدالت به جای برخی مصالح از شاخص ها و برنامه های پیشنهادی ایشان برای وزارت ارشاد است.

وی با بیان اینکه من برخلاف منتقدین سابقه امنیتی ایشان را یک نقطه مثبت می‌دانم گفت: آشنایی ایشان به شرایط فرهنگی و امنیتی می تواند در جهت امنیت فرهنگی متاثر از شناخت محدودیت‌ها و تنگناها و البته فرصت‌ها موثر باشد تا بتوان در جامعه فرهنگی آرامش و ثبات ایجاد نمود. همچنین شناخت مطلوب ایشان نسبت به مسائل و نیازهای فرهنگی نیز کارساز است و در کنار این موضوع که ایشان به امنیت یک نگاه فرهنگی دارند این نکته نیز می تواند موثر و مطلوب باشد.

وی ادامه داد: آقای صالحی امیری سرمایه فرهنگ و هنر است و اهل ذوق و علاقه‌مند به شعر و موسیقی هستند و در کنار این ویژگی‌ها ایشان یک شخصیتی کتاب‌شناس و مولف است و در سوابق خود در این حوزه عملکرد مطلوب و خوبی داشته اند.

تابش تاکید کرد: بردباری، ادب و آرامش از ویژگی‌های شخصی ایشان است و سابقه خوب ایشان در کتابخانه ملی و عملکرد مطلوب ایشان در عرصه فرهنگ باعث ایجاد تحولی در کتابخانه ملی شده است و امیدواریم حضور ایشان در عرصه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تداوم بخش این موفقیت‌ها باشد.

تابش در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به نامه‌هایی که از سوی نقوی حسینی و ذوالقدر تقدیم رئیس مجلس شد گفت: من از آقای لاریجانی می‌خواهم این نامه‌ها را منتشر کند و اگر طبقه بندی ندارد آنها را در اختیار نمایندگان قرار دهد تا نمایندگان خود درباره آنها قضاوت کنند و اگر طبقه‌بندی نیز دارد چگونه است که این آقایان به آن دسترسی داشته‌اند؟

که در پاسخ به این موضوع تاکید کرد: این نامه‌ها طبقه بندی ندارد و در اینترنت نیز موجود اند.

در ادامه نماینده مردم بندرعباس نیز که از بخشی از وقت نماینده مردم اردکان برای موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد استفاده می کرد گفت: ملاک و معیار همه ما باید منطق و قانون باشد و در چارچوب حق و عدالت و انصاف حرف بزنیم و از این مسیر خارج نشویم و با توجه به اینکه فرهنگ عرصه گسترده‌ای است تلاش کنیم که در جهت رفع دغدغه های اساسی جامعه در این حوزه حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نامه ای که ذولنور نماینده مردم قم در رابطه با صالحی امیری به آن اشاره کرده بود گفت: ۵ یا ۶ شبهه مطرح شده بود که مدارکی در رابطه با آنها به دست آمده که اثبات کننده ادعای آقای صالحی امیری است.

آشوری افزود: در کنار نامه های دیگری که علیه آقای صالحی مطرح شده نامه ای دیگری هم هست که اگر مطرح نشود ظلم در حق ایشان است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید