Performancing Metrics

2 میلیون و 800 هزار نفر در واحدهای صنعتی کشور اشتغال دارند | اتاق خبر
کد خبر: 379124
تاریخ انتشار: 12 آبان 1395 - 18:56
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اعلام اینکه تعداد 88 هزار پروانه واحدهای صنعتی فعال از طول عمر فعالیت وزارت صنعت با ایجاد اشتغال 2 میلیون و 800 هزار نفر در واحدهای صنعتی کشور وجود دارد، گفت:از این تعداد 84 هزار و 500 بنگا

اتاق خبر:یزدانی سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تکریم و معارفه مدیران یک فرصت برای استفاده و نشان دادن توانایی ها برای پیگیری مسائل و مشکلات است گفت: در استان خراسان شمالی،25 هزار واحد صنفی و بیش از 120 اتحادیه فعال است.
وی با بیان اینکه این استان یک استان کمتر توسعه یافته است تصریح کرد: امیدوارم با اتکا به توانمندی مدیر جدید شرکت شهرک های صنعتی استان تعاملات بیشتری با کمک سایر بخش ها در راستای جذب منابع در جهت رفع کاستی ها اقدامات مناسبی انجام شود.
به گفته وی یکی از ماموریت های اصلی این سازمان ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین صدور جواز تاسیس برای بخش خصوصی جهت احداث شهرک های صنعتی غیردولتی در کشور است.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی مطابق قانون مجاز به هزینه کرد در امور جاری شهرک ها و نواحی صنعتی نیست، خاطرنشان کرد: در داخل شهرک های صنعتی دولتی زمانی که براساس وسعت و تعداد بنگاه مطابق قانون به شاخصی معین برسند با برگزاری انتخابات اداره این شهرک ها به صاحبان این صنایع واگذار می شود.
به گفته یزدانی، شرکت شهرک های صنعتی در راستای توسعه و تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی اقدام به نگهداری فضای سبز، تامین آب و برق نیز کرده است.
وی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت و بقای واحدهای صنعتی همیشگی نیست خاطرنشان کرد: در صورتیکه این شهرک ها بخواهند به رقابت با سایر رقبا بپردازند باید با دانش روز پیش رفته و از تولید محصولاتی که صرفه اقتصادی نداشته و توجیهی با پیشرفت علم و تکنولوژی ندارد،خود داری کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که بنگاه ها کوچک با ارتقای سطح دانش فنی همگام با علم روز در جهت تولید محصولات بهتر همگام با نیاز مشتری اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی استان خراسان شمالی هم در ادامه با اشاره به وجود 14 شهرک صنعتی مصوب در خراسان شمالی،گفت:با اقداماتی که در این دولت انجام شد،همه شهرک ها قابل واگذاری شده و سرمایه گذار برای شهرک ها ورود پیدا کرده است.
محمد علی یوسفی با تشریح اقدامات انجام شده در دوران مدیریتی خود در شرکت شهرک های صنعتی استان، افزود: براساس آمار تغییرات انجام شده نسبت به 8 سال گذشته در شهرک های صنعتی استان،آب تامین شده 70 درصد،برق 50 درصد،اسناد تفکیکی 88 درصد،اسناد ثبتی 71 درصد،گاز 100درصد،مخابرات 75 درصد و تصفیه خانه و محیط زیست که جزو اولویت ها بوده 140 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه مجوز 16 واحد صنعتی در استان به ارزش 62 میلیارد ریال نسبت به هشت سال گذشته صادر شده است، خاطرنشان کرد: این آمار رشد 20 درصدی داشته و همچنین در بحث هویت سازی فرش دستباف استان که رونمایی از آن 17 آبان ماه خواهد بود، اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افزود:همچنین با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و با اختصاص 25 میلیارد ریال این اعتبار جهت واحدهای خوشه صنعتی آبنبات به عنوان قطب اصلی سوغات استان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات محمدعلی یوسفی تقدیر و سیاوش وحدت به عنوان مدیرکل جدید شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی معرفی شد.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید