Performancing Metrics

شمار خانوارهای سرشماری حضوری به ١١.٢ میلیون رسید | اتاق خبر
کد خبر: 379338
تاریخ انتشار: 14 آبان 1395 - 05:22
رییس مرکز آمار ایران گفت: تا ساعت 10 صبح امروز(پنجشنبه) ١١میلیون و ٢٠٠ هزار خانوار شامل ٣٧ میلیون و ٤٠٠ هزار نفر سرشماری حضوری شده‌اند که ٤٣.٨ درصد خانوارهای کشور را در بر می‌گیرد.

اتاق خبر:امیدعلی پارسا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن که به صورت حضوری اجرا می‌شود از 28 مهر آغاز شده و تا 28 آبان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در این مرحله ماموران سرشماری به همه خانوارهای کشور مراجعه و از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند کد آماری را دریافت و وارد تبلت می‌کنند.
وی افزود: خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور در منزل حضور ندارند «خانوار غایب» نامیده می‌شوند. مامور سرشماری برای این خانوارها، اطلاعیه «خانوار غایب» می اندازد. در این اطلاعیه به هر خانوار غایب یک کد اختصاص می‌یابد. خانوارهای غایب به دو دسته تقسیم می‌شوند.
پارسا ادامه داد: خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند باید کد خانوار غایب را از طریق شماره تلفن‌های روی اطلاعیه خانوار غایب، در اختیار ستادهای سرشماری قرار دهند یا با ورود به وب‌گاه‌ سرشماری، کد خانوار غایب خود را به کد آماری سرشماری اینترنتی متصل کنند.
همچنین خانوارهایی که موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند باید به وب‌گاه سرشماری مراجعه و با کد خانوار غایب ثبت‌نام کنند یا با ستادهای سرشماری تماس بگیرند و به صورت تلفنی سرشماری شوند.
رییس مرکز آمار ایران درباره تعداد خانوارهای غایب نیز گفت: تاکنون 61 هزار خانوار غایب از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. توصیه ما استفاده از اینترنت برای ثبت اطلاعات خانوارهای غایب است.
وی همچنین افزود: خانوارهایی که کد آماری خود را گم کرده‌اند باید به بخش بازیابی کد آماری در وب‌گاه سرشماری مراجعه کنند.
پارسا تاکید کرد: ماموران سرشماری که بیشتر آنها دارای تحصیلات دانشگاهی اند بدون حمایت مردم موفق نخواهند شد؛ برای حمایت از این ماموران نیاز است با خوش‌رویی با آن‌ها برخورد کنیم.
وی یادآورشد: خانوارها باید پیش از مراجعه مامور سرشماری، شماره ملی اعضای خانوار، تاریخ تولد آن‌ها، کد پستی، مساحت واحد محل سکونت و نوع اسکلت واحد مسکونی را با مشورت عضو مطلع خانوار یادداشت کنند. همچنین در صورت دریافت اطلاعیه خانوار غایب، بلافاصله برای ثبت‌ اطلاعات ترجیحاً به صورت اینترنتی اقدام کنند.
پارسا درباره قرعه کشی مربوط به سرشماری نیز گفت: مرحله آخر قرعه‌کشی جوایز - که شامل خانوارهای غایبی که اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده‌اند نیز می‌شود - در پایان سرشماری با اهدای 400 جایزه 10 میلیون ریالی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 1395 سوم مهرماه آغاز شد و در سی ام همین ماه پایان یافت. در این سرشماری 46.4 درصد خانوارهای ایران مشارکت کردند.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید