Performancing Metrics

نزدیک به ۱۰ هزار کودک از آغاز عملیات موصل آواره شده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 379467
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 - 08:56
یونیسف:
یونیسف اعلام کرد از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل بیش از ۲۰ هزار تن از مناطق اطراف آن آواره شده‌اند که در میان آنها ۹۷۰۰ کودک به شدت به کمک نیاز دارند.

کودکان موصل

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسئول فعالیت‌های میدانی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در عراق طی بیانیه‌ای مطبوعاتی با اشاره به آوارگی ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن از مناطق اطراف آن از زمان آغاز عملیات نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری این شهر اعلام کرد که از این تعداد ۹۷۰۰ تن کودک هستند که از مشکلات آوارگی رنج زیادی برده و به کمک فوری نیاز دارند.

این مسئول یونیسف تاکید کرد: یونیسف برای پذیرش این کودکان و خانواده‌هایشان به محض ورود به پایگاه‌ها و مراکز این سازمان آماده است و به محض ورود این آوارگان کار واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک برای کودکان شش ماهه تا ۱۵ ساله توسط تیم پزشکی عراق که از سوی یونیسف حمایت می‌شوند، انجام خواهد شد.

وی افزود: در این مراکز با مادران و کودکان بسیاری مواجه شدم که موفق به فرار از درگیری‌ها شده و از اینکه از آنجا جان سالم به در برده بودند، خوشحال بودند اما به وضعیت آینده خود خوش‌بین نبودند، برخی از این زنان و کودکان حتی کفشی به پا نداشتند.

به گفته این مسئول یونیسف در عراق، خانواده‌ها مدت کوتاهی را در مرکز سپری کرده و سپس به اردوگاه آوارگان منتقل شده و مکانی به آنها اختصاص خواهد یافت. یونیسف آب آشامیدنی، امکانات بهداشتی و درمانی را برای آنها فراهم می‌کند و کودکان نیز از نظر وضعیت تغذیه‌ای معاینه می‌شوند. همچنین گروه‌هایی از متخصصان یونیسف به کار حمایت روانی از این کودکان مشغول شده و اماکن موقتی را در اردوگاه‌ها برای آموزش آنها و محل بازی اختصاص خواهند داد.

یونیسف در اکتبر گذشته بطری‌های آب آشامیدنی و لوازم بهداشت شخصی را برای بیش از ۱۵۰۰ خانواده فراهم و کار واکسیناسیون فلج اطفال را برای کودکان دو روستای آزادشده انجام داد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید