Performancing Metrics

انتقاد از کیفیت پایین گندم تولید داخل | اتاق خبر
کد خبر: 379494
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 - 13:22
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات، گفت: کیفیت پایین گندم داخلی موجب تعطیلی کارخانجات صنعت نشاسته و گلوکز کشور می‌شود.

اتاق خبر: محمدرسول مصائبی با اشاره به تولید حدود ۵۰۰ هزار تن انواع نشاسته و گلوکز از گندم و ذرت در کشور، گفت: تمامی نیاز کشور به نشاسته و گلوکز در داخل برطرف می‌شود و کیفیت محصولات تولیدی تا قبل از ممنوعیت واردات گندم، هم‌تراز مشابه خارجی و حتی بهتر از نمونه خارجی بود؛ اما متاسفانه در حال حاضر نامرغوب بودن گندم‌های داخلی منجر به افت کیفیت و پایین آمدن درصد استحصال محصولات شده است.

وی ادامه داد: افت کیفی این محصولات که ناشی از گندم کم‌کیفیت داخلی است، موجب تعطیلی تدریجی کارخانجات تولید نشاسته وگلوکز از منشا گندم خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات در ادامه ضمن تقدیر از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت  و جهاد کشاورزی در خصوص واگذاری گندم ۹۰۰ تومانی برای مصرف صنایع آردبر کشور، تاکید کرد: با توجه به لزوم آنالیز آرد گندم مصرفی در صنعت نشاسته و گلوکز با گلوتن ایندکس ۸۰ درصد و عاری از هرگونه سن‌زدگی و آفات زنده و ناخالصی، در حال حاضر گندم موجود در کشور فاقد این مشخصات است.

وی اضافه کرد: بنابراین، این انجمن ناگزیر به واردات گندم موردنیاز خود با مشخصات فنی ذکرشده به میزان ۵۰۰ هزار تن در سال برای تولید نشاسته و گلوکز و مشتقات آن است که این موضوع را از طریق وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت به منظور صدور مجوز واردات در دستور کار خود قرار داده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید