Performancing Metrics

مازندران توانایی تبادل اقتصادی با روسیه را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 379512
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 - 13:58
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولیدات مازندران در پرتقال، نارنگی، کیوی، ماهی گرمابی و دریایی، گل و گیاهان زینتی و گوشت مرغ مازاد بر نیاز است.همچنین 210 هزار تن گوشت مرغ در استان مازندران تولید می‌شود.

اتاق خبر: دلاور حیدرپور -رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران،در پاسخ به این پرسش که در سفر هیات تجاری سرمایه گذاری منطقه ولگاگراد روسیه به این استان چه مذاکراتی صورت گرفت؟ ، بیان داشت: با توجه به این که استان مازندران ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و بر این اساس در تولید بسیاری از محصولات با مازاد مواجه است؛ بنابراین تبادلات تجاری با کشورهای همسایه حائز اهمیت است.

او افزود: استان مازندارن توانایی تبادل اقتصادی و علمی با استان ولگاگراد روسیه در زمینه کشاورزی را دارد. تولیدات مازندران در پرتقال، نارنگی، کیوی، ماهی گرمابی و دریایی، گل و گیاهان زینتی و گوشت مرغ مازاد بر نیاز است و از آن طرف چوب، نهاده‌های دامی و روغن نیاز ماست که می‌توانیم در این موارد تبادل محصولات داشته باشیم؛ همچنین با توجه به وجود اراضی و آب زیاد در ولگاگراد می‌توانیم با تشکیل شرکت‌های مشترک نیازهایمان را تامین کنیم و استان مازندران و ولگاگراد روسیه می‌توانند در کشت فرا سرزمینی همکاری مشترکی داشته باشند.

گفتنی است که میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در استان مازندران بیش از 6 میلیون تن است که عمده تولیدات سه میلیون تن محصولات باغی و حدود یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برنج است.

ایلنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید