Performancing Metrics

افزوده شدن بیش از 6 هزار صندلی به سینماهای تهران | اتاق خبر
کد خبر: 379654
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 - 18:23
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه ساخت سینما در توسعه فرهنگی، گفت: طی ده سال اخیر 6 هزار و 520 صندلی بر تعداد صندلی های سینمایی تهران افزوده شده است.

به گزارش اتاق خبر،  مهندس علیرضا جعفری با اشاره به توسعه قابل توجهی در تعداد سینماهای تهران در چند سال اخیر  را شاهد هستیم، گفت: داشتن سینماهای با کیفیت حق شهروندان است و هرچند شهرداری تهران نیز اقدامات خوبی در این زمینه داشته است اما هنوز از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی به رویکرد جهادی و تلاش شهرداری تهران در توزیع عادلانه پردیس‌های سینمایی در شمال و جنوب سطح شهر تهران اشاره کرد و ادامه داد: پردیس‌های سینمایی به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مناطق مختلف تهران از جمله مناطق 3، 5، 11، 18، 19و 20 پراکنده هستند.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران پردیس های سینمایی پارک ملت، زندگی، آزادی،رازی، تماشا، جوانه و راگا در مجموع دارای 95 هزار و 560 متر مربع مساحت زیر بنا و 27 سالن نمایش است.

جعفری گفت: تعداد دیگری نیز به صندلی های سینما در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران و باغ کتاب تهران که دارای چندین سالن سینمایی هستند، افزوده شده که تا پایان سال شاهد افتتاح این دو مجموعه فرهنگی و هنری خواهیم بود.

وی به اهمیت سینماها در غنی سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: کالبد و فضاهای مناسب و با کیفیت سینماها برای علاقمندان و فعالان هنر هفتم برای ساخت و تولید فیلم های با محتوای غنی و پربار ایجاد انگیزه کرده و منجر به رقابت سالم بین سینماگران می شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران خصوصی برای ورود به ساخت و راه اندازی سینماها، گفت: با تشویق و در نظر گرفتن تهسیلات ویژه می توان سرمایه گذاران را به حوزه های فرهنگی و هنری جذب کرد و فرصتهای رقابتی را برای بالا بردن خدمات جانبی در پردیسهای سینمایی که موتور محرک توسعه فرهنگی هستند،افزایش داد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جشنواره های سینمایی داخلی و خارجی ، افزود: سینماها محل و مکانی برای ارتباطات جمعی در جهت نشر و گسترش فرهنگ به شمار می آیند، بنابراین برخورداری از سینماهایی با کیفیت و امکانات ویژه فرصت مناسبی برای جلب توریست فراهم می کند.

وی با اشاره به ضرورت رشدکیفی و محتوایی سینماها در کنار رشد کمی و زیربنای آن، افزود: باید سینماهای متروک مانده در سطح شهر تهران نیز ساماندهی شده و از فضاهای بلاتکلیف آن برای توسعه فضاهای فرهنگی در تهران بهره بگیریم.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، به اهمیت و جایگاه سینما در این خصوص اشاره و خاطر نشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم تبیین سبک زندگی دربرگیرنده نکات ارزنده ای برای فعالان بخش های مختلف و بخصوص هنرمندان و متولیان فرهنگی است.

جعفری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت 38 سال از حیات پربرکت خود به ثبات رسیده و در حال حاضر به سمت پی ریزی تمدن اسلامی حرکت می‌کند، گفت: امید مقام معظم رهبری و مردم ظهور تمدن اسلامی با شاخصه‌های اصیل ایرانی و اسلامی است، به همین دلیل سبک زندگی یکی از مهمترین ارکان این تغییر به شمارمی آید و در این میان تلویزیون و سینما وظیفه مهمی به دوش دارد.

وی ادامه داد: در این راستا گسترش فضاهای سینمایی برای ترسیم و ترویج زندگی ایرانی اسلامی مبتنی بر ارزش بسیار اهیمت دارد.

جعفری در پایان به گسترش خدمات جانبی در مجموعه های سینمایی اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن خدمات جانبی و بسته های اوقات فراغت مناسب منجر به خانواده محوری در مجموعه های سینمایی خواهد شد. 

ایسنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید