Performancing Metrics

وقتی پسر کارگردان از پدر کارگردان می‌گوید | اتاق خبر
کد خبر: 379661
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 - 19:56
کارگردان فیلم "بازگشت" گفت: من به مدت 25 سال نمونه ای حی و حاضر در کنارم بوده و در کنار پدر زیست کرده ام. ابراهیم حاتمی کیا برای من استاد زندگی و فیلمسازی و از همه مهم تر پدر بوده است.

به گزارش اتاق خبر، یوسف حاتمی کیا در خصوص اکران فیلم کوتاه "بازگشت" در گروه هنر و تجربه گفت: فیلم در گروه هنر و تجربه اکران می شود و وقتی در این گروه اکران صورت می گیرد نباید توقع فروش بالا داشته باشیم. در این گروه یکسری توقعات وجود دارد و قبل از اکران این توقعات به سازنده دیکته می شود و باید آنها را پذیرفت.

فرزند "ابراهیم حاتمی کیا" ادامه داد: از نظر من وجود هنر و تجربه بسیار خوب است چون اگر این گروه نبود اصلاً فیلم من امکان اکران را پیدا نمی کرد و همین اکران محدود هم برای فیلم "بازگشت" اتفاق بسیار فرخنده ای بود.

کارگردان فیلم "بازگشت" درباره اکران های بین المللی این فیلم افزود: این فیلم در جشنواره های داخلی زیادی شرکت داشت اما در باب جایزه چیزی را به دست نیاورد. اما در خصوص اکران ها و جشنواره های خارج از کشور کاملاً رضایت بخش بود. فیلم در جشنواره های بوسنی، فرانسه و چین اکران شد و تبعات خوبی را نیز به همراه داشت.

مستند ساز جوان ایران حضور در سی و نهمین جشنواره گرنوبل فرانسه را موفقیتی بزرگ خواند و تصریح کرد: از حضور فیلم در جشنواره گرنوبل فرانسه بسیار تعجب کردم. در ابتدا تصور کردم در جشنواره ای دینی شرکت داده شدم اما بعد متوجه شدم که در جشنواره ای کاملاً آزاد و به نوعی قدیمی ترین جشنواره کشور فرانسه راه یافته ام.

وی در مورد مضمون فیلم "بازگشت" اینگونه بیان کرد: مضمون فیلم دغدغه آن روزهای من بود، دغدغه ای که هم اکنون هم با من همراه است. وقی بحث هایی مثل داعش و این تصور که اگر مسلمان باشی مساوی با خشونت است در همه جا مطرح می شد، من می خواستم بگویم قضیه برعکس است و در ما خشونتی وجود ندارد و اسلام با تمامی ادیان دوست است.

یوسف حاتمی کیا تاثیر وجود پدرش را در زندگی و سینمایش بی بدیل خواند و خاطرنشان کرد: وقتی بحث تکنیک مطرح باشد، هر فیلمسازی از لحاظ تکنیک به یک یا چند کارگردان وابسته و علاقه مند است. من به مدت 25 سال نمونه ای حی و حاضر در کنارم بوده و در کنار پدر زیست کرده ام. ابراهیم حاتمی کیا برای من استاد زندگی و فیلمسازی و از همه مهم تر پدر بوده است. پدرها استاد فرزندانشان هستند و مگر می شود تاثیر شخصی مثل ابراهیم حاتمی کیا را در زندگی و سینمای خودم رد کنم. البته در مورد موضوع و مضمون تفاوت هایی وجود دارد که اگر آن نباشد جای تعجب دارد زیرا پدر برای یک نسل است و من برای نسلی دیگر و همین باعث به وجود آمدن تفاوت هایی در نوع مضامین انتخابی در آثارمان می شود.

میزان 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید