Performancing Metrics

امضای ۵۰ سند همکاری تجاری بین ایران و قزاقستان | اتاق خبر
کد خبر: 379675
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 - 21:45
مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا - آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران از امضای ۵۰ سند همکاری تجاری بین ایران و قزاقستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مسیر تجارت ایران با قزاق‌ها از روند سینوسی خارج شود.

اتاق خبر: ابوافضل کوده‌ای ، با اشاره به حجم تجارت ایران با قزاقستان خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۴ صادرات ایران به قزاقستان ۲۰۸ میلیون دلار و واردات از این کشور ۱۷۹ میلیون دلار بوده است که نشان‌دهنده تراز تجاری مثبت ۲۹ است. در سال ۲۰۱۵ نیز صادرات به این کشور ۱۳۷ میلیون دلار و واردات از آن ۸۷ میلیون دلار بوده است که نشان‌دهنده تراز تجاری مثبت ۵۰ است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۵ سند همکاری بین ایران و قزاقستان امضاء شده و امیدواریم بتوانیم حجم تجارت خود با این کشور را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا  - آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه بین مسوولان دو کشور، ادامه داد: صنعت، امور بانکی و مالی، بهداشتی و پزشکی، معدن، انتقال دانش فنی، کشت فراسرزمینی، حمل‌ونقل و محصولات کشاورزی از جمله مفاد مهم تفاهم‌نامه امضاء شده مابین ایران و قزاقستان است.

کوده‌ای در مورد اقلام عمده صادراتی و وارداتی از ایران به قزاقستان و بالعکس طی سال‌های گذشته یادآور شد: خرما، انگور، سیمان سفید، رنگ‌ها، صفحه‌ها و ورقه‌های فولادی، سنگ مرمر، سیب‌زمینی، ماشین‌های خردکن، کاشی، رب‌ گوجه، ماشین‌های مخلوط کن مواد معدنی از جمله اقلام عمده صادراتی به قزاقستان و محصولات فولاد جو، گندم، قراضه، ضایعات، دانه کتان، کنجاله، توفاله نشاسته، وسائل مکانیکی از جمله اقلام عمده وارداتی از این کشور به ایران بوده است.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید