Performancing Metrics

انتقاد رئیس انجمن مدیریت کیفیت از تندیس فروشی در همایش‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 379676
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 - 21:59
رئیس انجمن کیفیت ایران از تندیس فروشی در ایران به ویژه در حوزه کیفیت انتقاد کرد و از مسئولان امر خواست تا برای جلوگیری از این اقدامات راهکاری بیاندیشند.

اتاق خبر: فرزین انتصاریان صبح امروز در نشستی خبری به مناسب روز ملی کیفیت با بیان اینکه سال‌هاست که ایران گواهینامه‌های ایزو را برای تایید محصولات صادر می‌کند، اظهار کرد: بهتر است بدانیم که این گواهینامه‌ها تنها در داخل ایران معتبر بودند و اغلب سازمان‌ها و شرکت ها مجبور بودند اعتبار خود را از کشورهای دیگر بگیرند.

وی با بیان اینکه از این پس ایران به عنوان مرجع تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی، گواهی دهنده‌ها، آزمایشگاه‌ها و... فعالیت می‌کند، ادامه داد: روز ملی کیفیت همواره در ۱۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود و ما از شرکت‌هایی که توانسته باشند کیفیت را در حد مطلوبی مدیریت کنند تقدیر به عمل می‌اوریم.

رئیس انجمن کیفیت ایران با اشاره به دست یافتن تعدادی از سازمان‌ها به تندیس برنز در سال جاری، گفت:  از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ که مدل اروپایی مدیریت کیفیت در ایران اجرا می‌شد، سه شرکت و از سال ۱۳۸۷ تاکنون نیز سه سازمان دیگر توانسته‌اند تندیس برنز را دریافت کنند.

انتصاریان با بیان اینکه تا کنون هیچ سازمان نتوانسته موفق به دریافت تندیس نقره شود، توضیح داد:  تندیس برنز یعنی یک سازمان یا شرکت از متوسط سطح صنعت دنیا بالاتر رفته است و تندیس‌های نقره و طلا زمانی که این شرکت در سطح جهانی در زمینه کیفیت رقابت می‌کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که با وجود مشکلات موجود در کشورمان، سازمان‌ها به سادگی بتوانند به تندیس نقره یا طلا برسند.

وی با اشاره به تندیس فروشی و برگزاری مراسمی با دیدگاه‌های اقتصادی و مال اندوزی گفت: برگزاری این مراسم‌ها سبب می‌شود تا فرآیند علمی و تخصصی سازمان ملی استاندارد و انجمن مدیریت کیفیت در این همه هیاهو گم شود که ما از مسئولان انتظار داریم جلوی برگزاری این همایش‌ها را بگیرند.

در ادامه مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در این باره گفت: در سال‌های گذشته چندین مورد سوءاستفاده از آرم سازمان ملی استاندارد برای برگزاری همایش‌ها شده که ما با آن‌ها برخورد کردیم و اینگونه همایش‌ها تا حدودی کاهش یافته است اما کماکان این اقدامات وجود دارد.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید