Performancing Metrics

نرخ تورم تولیدکننده بخش صنعت اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 379690
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 - 23:34
اطلاعات مرکز آمار حاکی از آن است که نرخ تورم تولیدکننده بخش صنعت در تابستان سال ۱۳۹۵ معادل ۰.۲ درصد بوده است

اتاق خبر: شاخص قیمت تولیدکننده برق صنعت در فصل تابستان سال ۱۳۹۵ به عدد ۱۹۷ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل ۱.۹ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات شاخص کل بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۰.۲ درصد بود که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار سال ۱۳۹۵ منفی نیم درصد افزایش داشته است.

بخش‌های زیر به ترتیب بیشترین تاثیر را در تغییرات فصلی این شاخص داشته‌اند.

شاخص قیمت بخش صنایع تولید زغال سنگ – پالایشگاه‌های نفت با ۳.۹ درصد افزایش نسبت به فصل قبل از عدد ۱۶۷.۴ به عدد ۱۷۳.۸ رسید و بیشترین تاثیر را به افزایش شاخص کل فصل تابستان داشته است.

رشته فعالیت تولید فرآورده‌های نفتی تصفیه‌ شده با ۳.۹ درصد نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این فصل داشته است.   همچنین شاخص قیمت صنایع مواد غذایی و آشامیدنی با ۱.۴ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل از عدد ۲۴۴.۱ به ۲۴۷.۶ رسید.

این بخش رتبه دوم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است. رشته‌ فعالیت‌های تولید قند و شکر با ۴.۳ درصد، تولید روغن و چربی حیوانی و نبات حیوانی با ۲.۳ درصد و تولید نوشابه‌های غیرالکی گازدار با ۵.۴ درصد افزایش نسبت به فصل قبل به ترتیب بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته‌ است.

همچنین شاخص قیمت بخش تولید فلزات اساسی با ۰.۹ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل و رسیدن به عدد ۱۷۵.۲ رتبه سوم تاثیر را در افزایش شاخص کلی فصل تابستان داشته است.

رشته فعالیت تولید محصولات اساسی مسی با ۶.۳ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این فصل داشته است.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید