Performancing Metrics

انتظارات معلولان را تمام ارگان‌هاپاسخ دهند | اتاق خبر
کد خبر: 379726
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 06:23
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی عنوان کرد
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور با بیان اینکه تمام انتظارات معلولان نباید از سازمان بهزیستی باشد، تصریح کرد: انتظارات معلولان را تمام ارگان‌ها باید پاسخ دهند.

آسایشگاه معلولان جسمی و حرکتی فیاض‌بخش - مشهد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر کیوان دواتگران امروز در چهارمین نشست منطقه‌ای دفتر توانمندسازی معلولان در استان همدان، افزود: این آفت بزرگی است که هر معلولی برای رفع نیازهای خود، به هر ارگانی مراجعه می‌کند، او را به بهزیستی ارجاع می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی همچون کاتالیزوری عمل می‌کند تا بتواند ارگان‌های دیگر را در جهت رفاه حال معلولان و برآورده کردن نیازهای آنان، با یکدیگر بسیج کند.

دواتگران خاطرنشان کرد: دفتر توانمندسازی یکی از سه دفتر حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی است که آموزش و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین رسالت‌های آن محسوب می‌شود.

وی 4 محور فعالیت دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی را برشمرد و گفت: مباحث ارتقاء سلامت، آموزش به معلولان و خانواده‌های آنها، امرارمعاش و مسائل اقتصادی و پرداختن به مسائل اجتماعی 4 محور فعالیت این دفتر محسوب می‌شود.

وی تبادل‌نظر در میان کارشناسان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست برشمرد و تصریح کرد: در این همایش‌ها تبادل‌نظر کارشناسان از رأس تا قاعده هرم انجام گرفته و دستورالعملی تدوین می‌شود که بیشترین انتفاع را معلول و خانواده‌ها داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه از بدنه کارشناسی استان‌ها باید در حوزه سیاست‌گذاری و بازنگری سیاست‌ها استفاده کرد، افزود: با توجه به اینکه امکان سفر به تمام استان‌ها نیست بنابراین 6 استان به عنوان استان مادر انتخاب شده‌اند که استان همدان نیز یکی از این استان‌هاست.

دواتگران خاطرنشان کرد: شاخص خاصی در انتخاب این استان‌ها مدنظر نبوده و تنها دسترسی استان و شاخص‌های جمعیتی ملاک انتخاب بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود اعتبارات بر هیچ کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: در این نشست‌ها اطلاعات و آمار دقیقی از کشور تهیه شده و میزان اعتبارات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز به دولت اعلام می‌شود چرا که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با مستندات بودجه را تزریق می‌کند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور یادآور شد: تبادل‌نظر در میان کارشناسان به گونه‌ای است که با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری از منابع حاصل شود و این امر از دیگر رویکردهای برگزاری این نشست منطقه‌ای بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره مناسب‌سازی معابر گفت: تاکنون تعامل بسیار خوبی با شهرداری‌ها انجام شده است؛ اما باید درنظر داشت با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

دواتگران برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی را مهم‌ترین برنامه‌های دفتر توانمندسازی عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری این کارگاه‌ها سعی بر آن است که توجه اصلی تنها به رویکرد نباشد و از جامعه هدف معلولان غافل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و مدیریت نظام مالی از دیگر برنامه‌های این دفتر در سالجاری است اما سایر طرح‌ها و پروژه‌های کوچک تفاوت چندانی با گذشته نداشته است.

دواتگران ارائه پکیج‌های آموزشی به معلولان و خانواده‌های آنها را از برنامه‌های جدید این دفتر عنوان کرد و گفت: نباید بهزیستی را تنها به یک نظام حمایتی محدود کرد بلکه در سال‌های اخیر رویکرد اصلی این ارگان به خانواده‌محور بودن تغییر کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه گستردگی کار بهزیستی بر کیفیت آن تأثیر داشته است، تصریح کرد: این ارگان به اندازه 4 وزارت‌خانه شرح وظایف دارد در صورتی‌که بودجه و نیروی انسانی آن در مقایسه با سایر وزارت‌خانه‌ها یک اندازه است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید