Performancing Metrics

آیا اپل از مسیر موفقیت خارج شده است؟! | اتاق خبر
کد خبر: 379751
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 01:53
حدود یک هفته پیش، اپل کنفرانسی را برگزار کرد که آنچنان که باید و شاید، به مذاق طرفداران این برند خوش نیامد و می‌توانیم بگوییم که در واقع، آن چیزی که باید باشد، نبود. همچنین آنها اخیرا، تاریخ عرضه ایرپادهای بی‌سیم خود را نیز به تعویق انداختند.

اتاق خبر: این اولین بار است که بعد از اعلام فروش کم آیفون و پایین آمدن میزان سهام شرکت اپل در سال جاری، اهالی کوپرتینو در عرضه یک محصول بدقولی می‌کنند. اپل تا به حال محصولات بزرگ‌تری مانند مک‌پرو و آیمک ۲۷ اینچی را معرفی کرده و در عرضه آنها، به مشکل نخورده بود. اما ایرپادهای بی‌سیم ظاهرا برای اپل مشکل‌ساز شده است.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، در دنیایی که تولید کنندگان مختلف، دیوایس‌های متعددی را به دنیای تکنولوژی معرفی می‌کنند، این رویداد مانند یک ترمز ناگهانی است که نباید رخ دهد. آیا اپل می‌تواند از این مخمصه خارج شده و خود را مجددا روی نوار موفقیت بیاندازد؟!

از دید اتفاقات بدی که برای ایرپادهای اپل افتاد، این سوال، چیزی است که اپل باید به آن پاسخ دهد. علی‌رغم هرگونه جوابی که اپل باید صراحتا به آن پاسخ دهد، باید ببینیم که اهالی کوپرتینو چگونه خود را برای مقابله با این معضل آماده می‌کنند.

شیوه‌ای که اپل در معرفی آیفون جدید خود در پیش گرفت، کمی غیر قابل درک بود. چرا که آنها محصولی را معرفی کردند که دارای تکنولوژی بی‌سیم بود، اما گجت مربوطه که به همراه آن معرفی شد و صحبت‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفت، با اختلاف زمانی زیادی نسبت به آن عرضه خواهد شد.

آیا ثبت یک تاریخ مشخص برای رونمایی از یک محصول که به صورت کامل طراحی نشده است، به معنی خارج شدن از مسیر موفقیت است؟! البته که نه! اما دلیل این موضوع چیست؟ بی احتیاطی یا بی غیرت شدن؟ این دو واژه، ارتباط آنچنان زیادی با اهالی کوپرتینو نداشته و سنخیتی با نام اپل ندارد.

مردم به اپل واچ نسل اول خیلی زود واکنش نشان دادند. اگرچه به عقیده من، اپل واچ را نمی‌توان یک محصول قدرتمند به حساب آورد. البته بر همگان واضح و مبرهن است که از لحاظ نرم‌افزار، اپل بسیار در تلاش است تا کاربران خود را راضی نگه دارد. مثال‌های زیر، برخی از حرکات اپل در این زمینه را نشان می‌دهد:

  • iCloud Photo Library در آی‌او‌اس ۸
  • اپل موزیک برای اندروید
  • وبسایت iCloud.com
  • قابلیت جدید Portrait در آی‌او‌اس ۱۰

برای ما کاربران، برخی از این قابلیت‌ها بسیار کاربردی بوده و برخی دیگر نیز به کارمان نمی‌آید. اما چیزی که واضح است، این است که کمپانی اپل در مورد بعضی موارد، احساس خطر کرده و سعی دارد تا دسترسی به برخی سرویس‌های جدید را زودتر از سایر تولید کنندگان به کاربران خود بدهد. این یک تصمیم نگران کننده برای شرکتی است که مشتاقانه به دنبال پیشرفت خود است. حاصل تمامی این اتفاقات، محصولی به نام ایرپاد است که بعد از معرفی، با اتفاقات اشاره شده روبرو شد.

icloud-beta-home

آیا اپل قربانی گناه خود یا دیگران شده است؟ یا به خاطر توجه روی مسائل جدید مانند تولید ماشین و دیگر محصولات، تمرکز خود را از دست داده است؟! آیا اهالی کوپرتینو تصور می‌کردند که با تولید اپل واچ ۱۷ هزار دلاری که در تولید آن از طلا استفاده شده بود، می‌توانند به عرصه طلا و جواهرات وارد شوند؟!

در نهایت چیزی که مهم است، این نیست که اپل به شرکتی خودخواه تبدیل شده، بلکه واقعیت این است که اهالی کوپرتینو، مدت زمان زیادی است که محصولی ماورای انتظارات کاربران تولید نکرده‌اند. تولید مک‌بوک پرو با پنل لمسی OLED می‌تواند یک شروع مجدد خوب باشد.

داشتن طرفداران و کاربران متعهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اپل باید این موضوع را خوب بداند و سعی کند تا به مانند قبل، با تولید محصولات خوب و با کیفیت، به روند موفقیت خود ادامه دهد و با اتفاقات مختلف، خود را گم نکند.

منبع: ای تی رسان

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید