Performancing Metrics

صادرات ایران به چین 52درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 379857
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 01:05
گمرک ایران با اعلام اینکه صادرات غیرنفتی کشورمان به چین در دوره دولت یازدهم ۵۲ درصد رشد داشته، افزود: ارزش صادرات غیرنفتی ایران به چین در مجموع حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

اتاق خبر:از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ حجم صادرات غیرنفتی ایران به چین ۱۸ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار بود که این میزان از سال ۱۳۹۲ تا هفت ماهه نخست امسال به ۲۸ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار افزایش یافته و در مجموع به میزان ۵۲ درصد رشد داشته است.

براساس آمار تجارت خارجی ایران، از سال ۱۳۹۲ تاکنون صادرات غیرنفتی کشور روند افزایشی به خود گرفته به طوری که در نخستین سال آغاز به کار دولت یازدهم، صادرات ایران به چین هفت میلیارد و ۴۵۸ میلیون دلار بوده که در سال ۱۳۹۳ به ۹ میلیارد و ۳۸۹ میلیون دلار افزایش یافته که بیانگر رشدی قابل توجه است.

البته در هفت ماهه نخست امسال، سهم چین از کل صادرات غیرنفتی ایران به ۱۸ درصد رسید. در این مدت، چین رتبه اول بازار صادرات ایران را به خود اختصاص داد و ۴ میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار کالای ایرانی خریداری کرد.

از آنجا که در ماه‌های پایانی سال شاهد افزایش بیشتر صادرات غیرنفتی به چین خواهیم بود، پیش‌بینی می‌شود حجم صادرات ایران به چین در دولت یازدهم به بیش از ۵۲ درصد برسد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید