Performancing Metrics

پاکستان در بین بدترین کشورها برای جوانان | اتاق خبر
کد خبر: 379879
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 05:51
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد پاکستان یکی از نامناسب‌ترین کشورها برای زندگی افراد جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله است.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مطالعه یک شاخص جدید توسعه جوانان که توسط دبیرخانه اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع جمع‌آوری شده نشان می‌دهد پاکستان از جمله کشورهایی است که برای زندگی جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله کشورِ مناسبی نیست.

در این شاخص پاکستان در رتبه ۱۵۴ قرار دارد و نسبت به کشورهای همسایه‌اش از جمله هند، بنگلادش، سریلانکا و نپال رتبه پایین‌تری به دست آورده است.

شاخص توسعه جوانان شامل ۱۸ مولفه است که در مجموع چشم‌انداز کشورها را برای جوانان در حوزه اشتغال، تحصیل، سلامت، فضای شهروندی و سیاسی ارزیابی می‌کند.

این گزارش با در نظر گرفتن کمبودهای موجود در اطلاعات به دست آمده بر نیاز به وجود دیتاهای جامع‌تر و بهتر تاکید دارد.

رتبه پاکستان در پنج حوزه اصلی (تحصیل، سلامت، اشتغال، شهروندی و مشارکت سیاسی) به غیر از سلامت و رفاه پس از کشورهای جنوب آسیا قرار گرفته است. همچنین کسب رتبه پاکستان در این شاخص به دلیل وضعیت نامطلوب در بخش آموزش، شمول مالی و مشارکت سیاسی است.

تنها ۴۲ درصد کودکان در پاکستان در مدارس مقطع راهنمایی ثبت‌نام می‌کنند در حالی که این شاخص در جنوب آسیا و جهان به ترتیب ۶۸ و ۸۱ درصد است.

جوانان نزدیک به یک سوم مجموع جمعیت پاکستان را تشکیل می‌دهند و در صورتی که بازه سنی را گسترش داده و کودکان را هم در نظر بگیریم از هر پنج نفر در پاکستان سه نفر زیر ۳۰ سال سن دارند و این کشور یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید