Performancing Metrics

حمایت‌های ایران از سوریه استمرار خواهد داشت | اتاق خبر
کد خبر: 379889
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 08:07
لاریجانی در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوریه:
رییس مجلس شورای اسلامی رفتار دولت سوریه و اسد برای حل سیاسی بحران در این کشور را سنجیده توصیف کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فیصل مقداد، قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه امروز (دوشنبه) با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را عمیق، دوستانه و تاریخی ارزیابی کرد و گفت: ایران و سوریه دارای مناسباتی غنی و راهبردی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی گفت: در شرایط فعلی که هجوم جدی علیه سوریه است، همکاری‌های دوکشور در زمینه سیاسی و اقتصادی باید افزایش یابد.

لاریجانی با اشاره به مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی، ادامه داد: سوریه در خط مقدم مقاومت در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم است و از نظر سیاسی رفتار دولت سوریه و شخص آقای بشار اسد برای حل سیاسی بحران بسیار سنجیده بوده است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای سوریه افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه‌ است و ما در همکاری با سوریه، مبانی ورای مسائل اقتصادی را در نظر داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی مسئول‌ آتش افروزی‌های کنونی در سوریه هستند، تاکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش مشکلات فراوانی را در منطقه به وجود آوردند که باید با تدبیر کشورهای منطقه، مانع از وارد آمدن خسارات بیشتر شد.

لاریجانی همچنین وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با مشکلات درونی جهان اسلام را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد:تنها قدرت‌های بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود بین کشورهای مسلمان در جهت کسب منافع خود بهره می‌برند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تردیدی نداشته باشید که حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه کماکان استمرار خواهد داشت.

در ادامه این دیدار، قائم مقام وزیر خارجه سوریه ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجلس شورای اسلامی،از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و با اشاره به روابط خوب برادرانه، دوستانه و تاریخی دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران در لحظات دشوار و طاقت فرسای سوریه،در کنار دولت و ملت سوریه بوده است و اگر حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران نبود، ما شاهد این مقاومت بی نظیر نبودیم.

فیصل مقداد با ادای احترام به شهدای مدافع حرم در سوریه تاکید کرد: امروز خون دو ملت ایران و سوریه در دفاع از ارزش‌ها با هم عجین شده است و دشمنان تلاش می کنند حربه فشار تحریم اقتصادی را به مردم سوریه بیشتر کنند.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه افزود:باید تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهان اسلام و کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق تقویت وحدت بین مسلمانان صورت گیرد.

وی درخصوص اوضاع میدانی سوریه،تاکید کرد:نیروهای سوری،ارتش و هم پیمانان ما پیروزی‌های خوبی را درحلب و شمال شهر "حماه" به دست آوردند و ان ‌شاء الله پیروزی نهایی نزدیک است.

فیصل مقداد در پایان این دیدار از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی قدردانی کرد و گفت: وقتی ما شاهدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی عنایت خاصی به روابط دو کشور دارند، وظیفه خود می‌دانیم در جهت پیشرفت و تقویت هرچه بیشتر روابط تلاش کنیم.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه با تشکر ویژه از توجه و حمایت مقام معظم رهبری از سوریه،از مساعدت‌های مجلس شورای  اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید