Performancing Metrics

با سیاست‌های دوگانه به رشد ۵ درصد نمی‌رسیم! | اتاق خبر
کد خبر: 379912
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 10:04
یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: برای اینکه به رشد ۵ درصدی برسیم باید از سیاستهای دوگانه و تبعیض آمیز در اقتصاد خودداری کنیم و تامین امنیت سرمایه گذاران خارجی را در دستور کار قرار بدهیم.

اتاق خبر: فتح اله بیات ، در شرایط کنونی امنیت سرمایه‌گذاری در ایران مهمترین مساله است و اگر بتوانیم کشور را برای سرمایه‌گذاران خارجی و حتی داخلی امن و امنیت دارایی‌ها، سرمایه‌ها و اموال آنها را تضمین کنیم قطعا در افزایش رشد اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از برجام به لحاظ روحی و روانی فضای آرامش در کشور ایجاد شد و هیات‌ها و کارگروه‌هایی از کشورهای خارجی عازم ایران شدند و برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند لذا دولت باید از این فرصت برای تحقق اهداف اشتغال، رونق تولید و صادرات به نحو شایسته استفاده کند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در عین حال مقابله با قاچاق کالا را از جمله سیاستهای موفق دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: مقابله با قاچاق کالا تنها زمانی نتیجه می‌دهد که با سیاستهای دوگانه در این خصوص مواجه نباشیم.

بیات با اشاره به واردات خودروهای آمریکایی و بی اطلاعی برخی سازمانها و دستگاه‌ها از ورود آنها به کشور، اظهار کرد: اگر دولت می‌خواهد که تا پایان سال به رشد ۵ درصدی برسد با سیاستهای دوگانه و تبعیض آمیز امکانپذیر نیست. متاسفانه در مورد چنین موضوعاتی به عمد یا غیر عمد قصور و کم کاری‌هایی صورت گرفته و مراجعی که باید پاسخگو باشند سکوت اختیار کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنهایی که از نفوذ و قدرت خود برای وارد کردن کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند خائنین به مملکت و جوانان بیکار کشور هستند که هدفی جز ضربه زدن به اقتصاد ایران ندارند، زمانی که درها برای ورود کالاهای خارجی به این شکل باز باشد قطعا به اقتصاد، ‌تولید و بازار کار آسیب می‌زند.

این مقام مسئول کارگری در عین حال با اشاره به کشف انبار بزرگ قاچاق توسط نیروی انتظامی در روزهای اخیر، گفت: نیروی انتظامی اذعان می‌کند که جابه جایی چنین محموله‌ای حداقل به ۴۰۰ کامیون نیاز دارد بنابر این چنین حجم قاچاقی نمی‌تواند کار مردم عادی باشد.

بیات خاطرنشان کرد: خیانتی بالاتر از این نیست که به خاطر منافع شخصی و ‌ثروت اندوزی جوانان را فلج و خانه‌نشین کنیم، آینده شغلی آنها را از بین ببریم و در نهایت بازارهای خارجی کشورهای منطقه و بیگانه را تقویت کنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که واردات باید در حد نیاز باشد و آن دسته کالاهایی که مشابه آن را داریم و توان تولید آن را در داخل داریم وارد نکنیم.

وی در پایان از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاههای مسئول در این زمینه خواست تا با جدیت بیشتری به جریان واردات قاچاق ورود کنند و در برابر کسانی که از رانت و قدرت خود بر علیه کشور استفاده می‌کنند، بایستند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید