Performancing Metrics

۸۵ درصد اشتغال در دست بنگاه‌های خرد و کوچک | اتاق خبر
کد خبر: 379913
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 10:06
معاون اشتغال وزیر کار می‌گوید: علیرغم آنکه ۸۵ درصد اشتغال کشور متعلق به صنایع خرد و کوچک است تنها ۱۵ درصد منابع بانکی به آن اختصاص داده می‌شود.

اتاق خبر: عیسی منصوری، بر لزوم توجه به بنگاه‌های خرد و کوچک برای توسعه اشتغال تاکید و اظهار کرد: با وجود آنکه سهم اشتغال بنگاه‌های کوچک به ۴۸ درصد افزایش یافته، ولی در زمینه اعطای تسهیلات تنها ۱۵ درصد منابع بانکی به این بنگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: متاسفانه وام‌های اشتغالزایی عمدتا با بهره ‌بالا داده می‌شود در صورتی که اشتغالی که با وام بانکی به دست آید نه تنها در ایجاد اشتغال پایدار کارساز نیست، بلکه می‌تواند اقتصاد کشور را آسیب‌پذیر کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در ادامه از عملیاتی شدن طرح تکاپو در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت این است که به تناسب ظرفیتهای بومی و منطقه‌ای هر استان طرح اشتغال پایدار و  گسترده‌ای در آن منطقه عملیاتی شود که این طرح با مشارکت مردم، نخبگان و بخش خصوصی پیش خواهد رفت.

به گفته وی طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو) تاکنون در استانهای کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان به اجرا در آمده و با بهره‌گیری از ظرفیتهای بومی و منابع طبیعی هر استان برای کارجویان و دانش آموختگان آن منطقه فرصتهای شغلی ایجاد می‌شود.

منصوری در ادامه درباره پیش‌بینی موضوع اشتغال در برنامه ششم توسعه، ‌ گفت: در طول سالهای گذشته در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های کلان موضوع اشتغال همواره مورد غفلت واقع شده و توجه چندانی به آن نشده است، لذا درصددیم تا با همکاری کمیسیون‌های مجلس این موضوع را در برنامه ششم تقویت کنیم.

معاون اشتغال وزیر کار همچنین از پرداخت تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی با نرخ سود ۱۱ درصد خبر داد و گفت که این تسهیلات در مناطق محروم و کم برخوردار با نرخ ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

به گفته منصوری با وجود آنکه دولت با محدودیتهای مالی فراوانی مواجه است اما ایجاد اشتغال در مناطق محروم را در اولویت قرار داده و دستگاهها اجرایی نیز در این زمینه با وزارت کار همکاری و مشارکت می‌کنند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید