Performancing Metrics

اولین محموله توربین کلاس F زیمنس آلمان وارد ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 379998
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 22:11
یک مقام مسئول از ورود اولین توربین گازی کلاس F زیمنس آلمان به ایران خبر داد و گفت: این توربین پس از ترخیص در نیروگاه بندرعباس نصب می‌شود.

اتاق خبر:  علیرضا نصراللهی گفت: هم اکنون اولین توربین کلاس F گازی وارد کشور شده و فرآیند ترخیص آن در گمرک بندر عباس در حال انجام است.

مجری طرح‌های بازتوانی نیروگاه‌های حرارتی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید به اینکه، پروژه توربین‌های کلاس F در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: اولین پروژه کلاس F در قالب پروژه ۵ هزار مگاواتی بین یک شرکت ایرانی- زیمنس  اجرایی خواهد شد و در نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس نصب می‌شود.

این مقام مسئول از این پروژه به عنوان پروژه انتقال تکنولوژی یاد کرد و اظهار داشت: در پروژه‌های انتقال تکنولوژی قطعا اولین تجهیزات وارداتی است، ولی پس از آن به مرور زمان و با توجه به برنامه‌ریزی که انجام می شود، تا انتهای فاز، ساخت توسط ایران انجام خواهد گرفت.

وی در تشریح بیشتر اجرای این طرح تاکید کرد: در پروژه انتقال تکنولوژی دو توربین ابتدا وارداتی است، سپس به مرور بخشی از این توربین‌ها در داخل ساخته می‌شود و هر بار سهم ساخت در داخل کشور افزایش می‌یابد تا در فاز نهایی  پروژه، همه تجهیزات توربین در داخل ایران ساخته شود.

نصرالهی افزود: عمده توربین‌های سیکل ترکیبی کشور از کلاس E و یا کمتر است و با نصب توربین‌های کلاس F راندمان نیروگاه های سیکل ترکیبی به ۵۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با شرکت میتسوبیشی در قالب یک تفاهم نامه کلی، قرار است اولین سری توربین‌های کلاس J را که بزرگترین و پر راندمان ترین توربین‌های گازی یا سیکل ترکیبی در جهان هستند، در پروژه نیروگاه شهید رجایی احداث کند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات مهندسی آن از ماه آینده میلادی (دسامبر ۲۰۱۶) آغاز خواهد شد و متعاقب آن پروژه به فاز بعدی خواهد رسید.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید