Performancing Metrics

تدوین۴۸طرح توسعه پایدارمنظومه‌های روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 380054
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 09:05
مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن از تهیه ۴۸ طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی درسال ۹۵ خبر داد و گفت: این طرحها نقش موثری در کاهش مشکلات روستاها دارد.

اتاق خبر:  غلامرضا مجیدی  ضمن اشاره به فعالیت های گسترده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه عمران روستایی، افزود: طی دو سال گذشته اجرای طرح جدیدی به نام طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در بنیاد مسکن آغاز شده است که در سطح تقسیمات سیاسی بخش تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح هایی مانند طرح هادی، بهسازی بافت‌های با ارزش و بهسازی روستاهای هدف گردشگری، نگاه بنیاد مسکن محلی است و این طرح‌ها در سطح نقاط روستایی تهیه می‌شوند اما بسیاری از مسائل و مشکلات روستاها به ابعاد کلان توسعه روستایی باز می‌گردد. 

به گفته مجیدی، چگونگی توزیع خدمات، فراهم آوردن شبکه دسترسی راه‌ها، جلوگیری از اقدامات پراکنده سازمان‌ها در زمینه عمران روستایی و ساماندهی این فعالیت‌ها در طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی تعریف شده است.  

مدیر کل برنامه ریزی و هماهنگی طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی به صورت پایلوت در ۱۲ پهنه و محدوده بخش اجرایی شده و در سالجاری هم براساس برنامه قرار است  ۴۸ طرح جدید تهیه شود تا از این طریق بسیاری از مسایل و مشکلات توسعه و عمران روستایی کاهش یابد.

وی بیان کرد: بهسازی روستاهای هدف گردشگری هم از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون برای ۳۱ روستای هدف گردشگری طرح بهسازی تهیه شده است و ۱۲ روستا هم وارد فاز اجرایی شده اند.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید