Performancing Metrics

امتیازات انگلیس به نیسان | اتاق خبر
کد خبر: 380059
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 09:34
رگولاتور ضد انحصار طلبی اتحادیه اروپا درباره امتیازهایی که دولت انگلیس به نیسان موتور وعده داده تا این خودروساز ژاپنی را متقاعد کند در دوران بریگزیت به تولید خودرو در این کشور ادامه دهد، تحقیق می کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، الکساندر وینتراشتاین، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد این رگولاتور ضد انحصارطلبی خواستار مطلع شدن از جزییات این امتیازات شده است. نیسان موتور ماه گذشته اعلام کرد حمایت و تضمین دولت انگلیس، عامل تصمیم این شرکت برای تولید دو مدل جدید در کارخانه ساندرلند است.

 کارخانه ساندرلند که متعلق به نیسان است، بزرگترین کارخانه خودروسازی انگلیس از نظر حجم تولید به شمار می رود.

تصمیم نیسان حفظ ۷۰۰۰شغل را تضمین می کند و بدنبال دیدار میان کارلوس گون، مدیرعامل نیسان و ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اکتبر گرفته شد. نیسان بدنبال نگرانی نسبت به مالیاتهای بالاتر در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت)، تهدید کرده بود تولید مدل قشقایی را از انگلیس به مکان دیگری منتقل خواهد کرد.

هنوز معلوم نیست دولت انگلیس چه وعده ای به نیسان داده است اما این اقدام پرسشهایی را درباره احتمال نقض مقررات کمک دولتی اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مقررات اتحادیه اروپا تا زمانی که انگلیس در این بلوک است، باید از سوی این کشور رعایت شود و اگر دو طرف موافقت کنند که پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان به بازار داخلی این بلوک دسترسی داشته باشد، مقررات مذکور لازم الجرا خواهند بود.

تحت مقررات اتحادیه اروپا، کشورهای عضو این بلوک باید حمایتهای دولت را پیش از اجرایی شدن، به کمیسیون اروپا اطلاع دهند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید