Performancing Metrics

شرایط اخذ مجوز ارزیابی خسارت‌ها تسهیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 380061
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 09:32
رئیس‌کل بیمه مرکزی، به منظور حمایت از خدمات تخصصی ارزیابان خسارات، دستور بررسی مجدد آئین‌نامه ۸۵ و تسهیل شرایط اخذ مجوز ارزیابی را صادر کرد.

اتاق خبر: عبدالناصر همتی ضمن ابراز خرسندی از اشتیاق ارزیابان خسارت برای حضور فعال در صنعت بیمه گفت: پرداخت خسارت مناسب، واقعی و به موقع یکی از مهمترین شیوه‌های تبلیغ خدمات صنعت بیمه است که با حضور و تخصص ارزیابان، برآورد واقعی خسارت امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی، نقش ارزیابان خسارت در پرداخت به موقع و درست خسارت مهم دانست و افزود: افزایش فعالیت ارزیابان خسارت ممکن است در بعضی موارد با پرداخت بیشتر خسارت رابطه مستقیم داشته باشد و این نه تنها ما را نگران نمی‌کند؛ بلکه موجب می‌شود بتوانیم با پرداخت صحیح خسارت هدف اصلی بیمه که همان ایجاد آرامش و امنیت در بیمه‌گذاران است را عملی کنیم و از سوی دیگر با دید فنی تری به ارائه نرخ و شرایط در هنگام صدور اقدام نماییم.

وی به منظور حمایت از خدمات تخصصی ارزیابان خسارات دستور بررسی مجدد آیین نامه ۸۵ و تسهیل شرایط اخذ مجوز ارزیابی را داد و گفت: در گزینش این افراد، دانش بیمه شرط کافی و تخصص در رشته مرتبط شرط لازم است و باید قوانین به گونه ای اصلاح شود که فضا برای حضور متخصصان رشته های گوناگون در صنعت بیمه فراهم شود تا مردم و شرکت های بیمه بتوانند از نظرات کارشناسی آنها در ارزیابی دقیق ریسک و پرداخت خسارت بهره مند شوند.

همتی ضمن دعوت از ارزیابان خسارت برای عضویت در انجمن از اعضای هیات مدیره انجمن ارزیابان حرفه‌ای خسارت خواست با برگزاری دوره‌های آموزشی و نظارت بر عملکرد ارزیابان این انجمن را پویاتر کنند.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید