Performancing Metrics

مصرف روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 380199
تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 10:19
معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز کشور گفت : روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز معادل چهار میلیون بشکه نفت در کشور مصرف می شود.

اتاق خبر:حمیدرضا عراقی چهارشنبه شب در آئین افتتاح گازرسانی به 16 روستای بخش مرزن آباد چالوس ، افزود : بیش از 10 هزار روستا در دولت تدبیر و امید گاز رسانی شد و این درحالی است که از روز نخست انقلاب تا قبل از دولت یازدهم 14 هزار روستا گازرسانی شده بود.
وی با اشاره به میزان مصرف سوخت نیروگاههای کشور گفت: نیروگاه های کشور 70 میلیون لیتر سوخت لازم دارند که یا باید گازوئیل و مازوت و یا گاز طبیعی باشد.
عراقی خاطر نشان کرد: درسال 92 ، 35 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 35 میلیارد مترمکعب سوخت میعان تقطیری مصرف شد.
وی افزود: در سال 93 نیز مصرف گاز طبیعی به 50 میلیارد متر مکعب و سوخت میعان تقطیری به 20 میلیارد متر مکعب رسید .
او ادامه داد : این روند در سال 94 به 58 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 13 میلیارد مترمکعب سوخت میعان تقطیری(گازوئیل و مازوت) رسید .
معاون وزیر نفت گفت : امسال نیز به دنبال رساندن مصرف سوخت نیروگاهها به 65 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و 9 میلیارد سوخت میعان تقطیری هستیم .
مدیر عامل شرکت ملی گاز کشور تاکید کرد: این روند کاهش مصرف سوخت میعان تقطیری در سه سال گذشته به دلیل جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که مصرف آن باعث کاهش آلودگی هوا می شود.
عراقی با بیان اینکه 70 درصد اتفاقات گاز به دلیل عدم رعایت نکات ساده است ، از مردم خواست در نصب شیلنگ و ورودی و خروجی لوله های دودکش دقت کنند.
در این آئین که استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان چالوس حضور داشتند طرح گازرسانی به 16 روستای دهستان ' بیرون بشم ' بخش مرزن آباد شهرستان چالوس به بهره برداری رسید.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید