Performancing Metrics

خصوصی‌سازی در صنایع استان مرکزی به بدترین شکل ممکن اجرا شد | اتاق خبر
کد خبر: 380217
تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 12:11
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خصوصی‌سازی در صنایع استان مرکزی به بدترین شکل ممکن و غیرکارشناسانه انجام شد و افرادی که مسئولیت صنایع را برعهده گرفتند به تعهدات خود عمل نکردند.

اتاق خبر: سیدمهدی مقدسی، در رابطه با مشکلات متعدد واحدهای صنعتی استان مرکزی و تعطیلی برخی از این واحدها، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از صنایع بزرگ استان مرکزی با ۴۰درصد ظرفیت خود کار می کنند و برخی دیگر نیز تعطیل شده اند که علت عمده بروز این مشکلات، واگذاری این صنایع به بخش خصوصی به صورت کارشناسی نشده و به بدترین شکل ممکن است.

وی افزود: برخی افرادی که سازمان خصوصی سازی اقدام به واگذاری این صنایع به آنها کرده اهلیت لازم را نداشته و به تعهدات خود عمل نکرده اند و همین مساله موجب بروز مشکل، رکود تولید در این صنایع و نارضایتی کارگران این واحدها شده است.

مصوبات دولت برای کاهش مشکلات صنایع بزرگ هنوز اجرایی نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا مقرر شده بدهی های این شرکت های بزرگ استمهال شود و از سوی دیگر ۵۰۰میلیارد ریال بودجه برای هر کدام از این واحدها تخصیص یابد تا بخشی از مشکل آنها برطرف شود.

مقدسی گفت: دولت مصوباتی برای رفع و کاهش مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ تصویب کرده که هنوز اجرایی نشده و منتظریم این مصوبات عملیاتی شود تا آثار مثبت آن در واحدهای صنعتی نمود پیدا کند.

مجلس نهایت همکاری را با دولت در تایید ۳وزیر پیشنهادی اخیر انجام داد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تعامل مجلس با دولت، بیان کرد: مجلس دهم ترکیبی دارد که مصالح کشور را به مسائل جناحی ترجیح داده و در مواجهه با پیشنهادات و مسائل دولت، تلاش کرده برخورد معقول و منطقی داشته باشد.

وی افزود: در موضوع سه وزیر پیشنهادی اخیر، مجلس نهایت همکاری را با دولت انجام داد و با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان کار دولت یازدهم نمانده است، عدم تایید وزیران پیشنهادی اخیر، مشکلات زیادی را در سه وزارتخانه مهم ایجاد می کرد و به همین سبب مجلس در تایید این افراد نهایت همکاری و مساعدت را با دولت انجام داد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش مجلس این بوده که موانع را از سر راه دولت بردارد و این همراهی مجلس با دولت در تصویب لایحه متمم بودجه به خوبی نمود پیدا کرد چرا که این لایحه در شرایط عادی رای لازم را کسب نمی کرد، اما با همکاری مجلس تصویب شد.

همراهی مجلس با دولت به معنای عدم انتقاد از دولت نیست

مقدسی خاطرنشان ساخت: همراهی و کمک مجلس به دولت با هدف برداشتن موانع و کاهش مشکلات انجام شده و این همکاری نمایندگان مردم، وظیفه دولت را در پیگیری امور محوله دو چندان می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همراهی و تعامل مجلس با دولت به معنای آن نیست که دولت را مورد انتقاد قرار ندهیم و در کنار همراهی و همکاری، باید مسائل و خلاها هم دیده شده و انتقادات منطقی و سازنده مطرح شود.

سه مصوبه مهم در رابطه با کاهش آلودگی هوای شهر اراک

وی  در مورد مشکل آلودگی هوای شهر اراک و راهکار برون رفت از این مشکل عنوان کرد: از زمان آغاز به کار مجلس دهم، به عنوان نمایندگان مردم استان، جلساتی را با رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار کردیم تا برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شده و اعتبار در نظر گرفته شود.

مقدسی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به استان نیز موضوع آلودگی هوای شهر اراک به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم مورد تاکید قرار گرفت و در نهایت مصوباتی در این رابطه انجام شد که مهمترین آن، تخصیص ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای انتقال واحد آلاینده آندسازی آلومینیوم سازی اراک به منطقه دور از شهر بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصوبه دیگر در رابطه با آلودگی هوا، ممنوع شدن استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند بود که با دستور رئیس جمهور در سفر اخیر هیات دولت به استان مرکزی صورت گرفت و مقرر شد نیروگاه شازند تحت هیچ شرایطی از سوخت آلاینده مازوت استفاده نکند.

ضرورت حفظ تالاب میقان برای جلوگیری از تبدیل آن به کانون ریزگرد

وی افزود: این سفر همچنین با مصوباتی در رابطه با حفظ و احیای تالاب میقان اراک همراه بود و این نیز معضل مهمی است چرا که با بر هم ریختن اکوسیستم تالاب میقان، این زیستگاه تبدیل به کانون ریزگرد می شود و با توجه به همجواری این تالاب با شهر اراک، مشکلات بسیاری را از نظر افزایش ریزگردها در هوا و گسترش مشکلات ناشی از آلودگی در اراک، ایجاد خواهد کرد.

مقدسی خاطرنشان ساخت: مقرر شد پوشش گیاهی در اطراف منطقه میقان توسط منابع طبیعی ایجاد شود تا از پیشروی کویر پیشگیری شده و از سوی دیگر ایجاد سد و بند در حوزه آبریز این تالاب با هدف پیشگیری از خشک شدن تالاب ممنوع شد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید