Performancing Metrics

رایزنی‌های ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌های نفتی | اتاق خبر
کد خبر: 380379
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 12:18
برنامه‌های توسعه همکاری‌های نفتی و گازی ایران و روسیه در نشست معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و رئیس کمیته انرژی دوما در مسکو بررسی شد.

اتاق خبر: در این دیدار که روز جمعه در حاشیه روز پایانی چهارمین اجلاس بینالمللی سالانه نفتی برگزار شد، ‌راه‌های همکاری‌های بیشتر ایران و روسیه در صنایع نفتی به ویژه اکتشاف، استخراج و تولید بررسی شد. 

امیرحسین زمانی‌نیا در این مذاکرات گفت: اکنون با توجه به طرح‌های توسعه ایران در صنایع نفت و گاز، فرصت‌های بسیاری برای شرکت‌های روسی فراهم شده است که می‌توانند در این عرصه حضور یابند. 

وی افزود: با توجه به سابقه همکاری شرکت‌های نفتی روسی با ایران و آشنایی قبلی همراه با هم مرز بودن دو کشور می‌توان زمینه‌های بیشتری برای توسعه روابط در این عرصه پیدا کرد. 

پاول زاوالنی رئیس کمیته انرژی دومای روسیه نیز اظهار کرد: علاقه و توان بسیاری برای حضور شرکت‌های روسی در ایران و همکاری در صنایع انرژی وجود دارد که می‌توان از آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: روسیه از امکانات لازم برای افزایش همکاری‌های نفتی و گازی برخوردار است و تجربه لازم را نیز در این حوزه دارد که با توجه به سطح خوب روابط سیاسی می‌توان در این زمینه اقدام کرد.

همچنین معاون وزیر نفت با مالاتسوف معاون وزارت انرژی روسیه، مدیران شرکت گاز پروم و شرکت‌های تات نفت، زاروبژنفت و روس گئولوگیا دیدار و مذاکره کرد.

در این دیدارها راهکارهای گسترش همکاری‌ها و همچنین مذاکرات لازم برای رسیدن به تفاهم و سندهای اولیه همکاری بررسی شد. 

توسعه منابع نفتی، مایع‌سازی گاز (ال.ان.جی)، اجرای پروژه‌های مختلف در این صنعت، سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و سواپ نفتی از جمله محورهای همکاری با شرکت‌های روسی است.

در جریان نشست سه روزه بین‌المللی نفتی مسکو با محور استخراج، تولید و فناوری‌ها، مقام‌ها و کارشناسان ارشد کشورهای مختلف نفتی و غیرنفتی، مسائل مختلف در این حوزه را بررسی کردند و در حاشیه آن نیز مذاکرات دو جانبه انجام دادند.

زمانی نیا در سخنان خود در این نشست اعلام کرد: برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنایع نفت و گاز متکی به توانمندی بومی و بهره‌گیری از فناوری‌های روز در این عرصه است.

افزون بر نشست مسکو، شرکت در چهاردهمین سمینار آموزشی منطقه‌ای، همایش انرژی ایران و روسیه، دومین گنگره بین‌الملی صنعت نفت و گاز و مذاکره با مقام‌های شرکت نفتی و گازی روسیه نیز در برنامه کاری سفر سه روزه هیات ایرانی به مسکو قرار داشت.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید