Performancing Metrics

لزوم توجه به سرمایه گذاری برای صادرات | اتاق خبر
کد خبر: 380408
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 18:07
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از اهداف مهم در بخش تولید است و باید سرمایه گذاری برای صادرات، اصل و محور باشد.

اتاق خبر:محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در رشت افزود: باید از فضای بوجود آمده پس از برجام حداکثر بهره را بگیریم.
وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاری خارجی را جدی بگیریم، اظهار کرد: ما نیاز به پول آنها نداریم بلکه نیازمند دانش و تجربه هستیم.
نعمت زاده تصریح کرد: باید برای ارتقای کیفیت محصولات در راستای صادرات اهتمام داشت چراکه می خواهیم به دنیا صادرات داشته باشیم اما در حال حاضر توان و دانش صادرات مان محدود است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همکاری خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، اظهار کرد: این همکاری باید مکملی برای توسعه و آبادانی کشور باشد.
وی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: چکیده نکات مثبت سیاست ها و برنامه های اقتصادی پس از انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی، به طور منسجم در قالب 24 سیاست جمع شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی به طور رسمی از اوایل فروردین ماه به مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری گفت: بحث های ما در این زمینه شروع شده و در بعضی موارد جلو هستیم.
وی بر لزوم آگاهی و شناخت قشرهای تاثیرگذار جامعه از مشکلات بخش صنعت تاکید و اضافه کرد: اگر استانداران و یا خبرنگاران شناخت داشته باشند، حمایت می کنند به طور مثال سفر رئیس بانک مرکزی به چندین استان تاثیر خوبی داشته است.
نعمت زاده با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات تلاش می کند، اظهار کرد: گاهی ما شناخت کافی از مسائل نداریم و یا قضاوت نادرست می کنیم؛ هرقدر که افراد تاثیرگذار همچون نمایندگان مجلس با کار ما بیشتر آشنا شوند، بهتر برای رفع مشکلات کمک می کنند.
وی همچنین کارگروه های رفع موانع تولید را در حل مشکلات صنایع کوچک و متوسط موثر خواند و گفت: باید در سال اقدام و عمل، کارها به صورت عملی انجام شود.
وی از مدیران خواست تا با عشق و علاقه، به کارشان ادامه دهند و این کار توفیقی است که دولت در اختیار ما گذاشته است.
نعمت زاده ، حجت الاسلام روحانی را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری دانست و گفت: یکی از مهمترین خصوصیات ایشان، اطاعت پذیری از مقام معظم رهبری است اما عده ای، غیرمنصفانه در این مورد، حرف هایی نادرست مطرح می کنند.
وی یادآورشد: حتی در فرآیند مربوط به برجام، رئیس جمهوری به تیم مذاکره کننده تاکید داشت تا موارد مورد نظر رهبر معظم انقلاب، حتما رعایت و عملی شود.
دومین گردهمایی سالانه مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی امروز و فردا ( 22 و 23 آبان ماه) در رشت برگزار می شود.
افتتاح کارخانه گیل راد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در رشت و بازدید از منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های محمدرضا نعمت زاده در سفر به استان گیلان است.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید