Performancing Metrics

قاچاق،تولید لوازم خانگی را کاهش داد | اتاق خبر
کد خبر: 380434
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 00:42
دبیر کل انجمن لوازم خانگی با اشاره به کاهش تولید برخی از لوازم خانگی نسبت به سال گذشته، گفت: کارت اعتباری خرید کالا تاکنون کمکی به تولید نداشته است.

اتاق خبر: حبیب الله انصاری در نشستی خبری با اشاره به آخرین وضعیت تولید لوازم خانگی، گفت: در ۳ ماهه ابتدای امسال ۲۳۲ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش تولید یخچال هم در سه ماهه ابتدای امسال ۱۶۲ هزار دستگاه تولید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد رشد داشته است، افزود: در بخش ماشین لباسشویی ۹۵ هزاردستگاه  تولید داشتیم که کاهش منفی ۶ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تولید کولر آبی در سه ماهه امسال، اظهار داشت: در ۳ ماهه ابتدای امسال ۳۴۵ هزار دستگاه کولر آبی تولید شده است، همچنین در بخش الکتروموتور ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه تولید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انصاری با بیان اینکه در بخش اجاق گاز تولید رشد داشته است، گفت: موضوع قاچاق کالا و واردات بدون برنامه منجر به کاهش تولید در بخشی از لوازم خانگی شده است.

وی در خصوص طرح کارت اعتباری خرید، اظهار داشت: اینکه کارت اعتباری خرید را برای کالاهای خارجی هم در نظرگرفتند به نوعی ناقض اصل هدف است زیرا قرار بود که این کارت اعتباری تقاضایی را در بازار ایجاد کند که به نسبت آن عرضه هم افزایش یابد.

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه در ارائه کارت‌های اعتباری وقفه‌ای ایجاد شد و بانک مرکزی هم پس از مدتی اعلام کرد که با این کارت اعتباری امکان استفاده از کالاهای خارجی هم وجود دارد، گفت: بانک به ما اعلام کرده که کالای خارجی به جای ۱۲ درصد، ۲۳ درصد به ما سود می‌دهد که این غیرمنطقی است و باید از کالای ایرانی حمایت شود.

انصاری با اشاره به اینکه جامعه هدف این کارت محدود است، اظهار داشت: در حال حاضر که کارت‌های ۵۰ میلیون تومانی خرید مطرح شده است، هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از این کارت‌ها نداشتیم.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران، گفت: این نمایشگاه از ۴ تا ۷ آذر در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود و ۲۶۰ شرکت داخلی و ۱۸۴ شرکت خارجی در آن حضور دارند.

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۳ کشور ایتالیا، هند، جمهوری چک، آلمان، ترکیه، چین، فرانسه، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، اسپانیا، انگلیس و مالزی جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند، افزود: استقبال شرکت‌های خارجی امسال نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

انصاری معرفی توانمندی‌های این صنعت، ارائه نوآوری‌ها و ابتکارات در چرخه تولید لوازم خانگی، توسعه و تعمیق ارتباط بین تولیدکنندگان محصولات نهایی و قطعه سازان، توسعه و ترویج فرهنگ استفاده مردم از لوازم خانگی ملی را از جمله اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید