Performancing Metrics

انتخاب ترامپ زنگ هشداری برای جهان است | اتاق خبر
کد خبر: 380442
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 02:46
جرمی کوربین:
رهبر حزب "کارگر" انگلیس تاکید کرد، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور یک "زنگ بیدار باش جهانی" است که نشان می‌دهد انگلیس باید کنترل را از میلیاردهایی که از حزب محافظه کار حمایت مالی می‌کنند پس بگیرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جرمی کوربین، رهبر حزب "کارگر" انگلیس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا را به "هدف گرفتن ترس شدید مردم که احساس می‌کنند از تغییر اقتصادی جهانی شدن جا مانده‌اند" متهم می‌کند و معتقد است ترامپ به جای ارائه راه حل به آن‌ها، تقصیرها را به گردن دیگر بخش‌های جامعه می‌اندازد.

وی گفت: ما هیچ نظری درخصوص پیشنهادات دونالد ترامپ برای تحقق شعار انتخاباتی‌اش مبنی بر اینکه "بازگرداندن اقتدار آمریکا" نداریم. حزب محافظه کار ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای اکثر مردم این کشور تنها شعار می‌دهد اما هیچ راه حلی ارائه نمی‌کند.

جرمی کوربین افزود: ما تنها با خروج از اتحادیه اروپا نمی‌توانیم با خسارت‌های به بار آمده از جهانی شدن مقابله کنیم. ما نمی‌توانیم کنترل را پس بگیریم مگر آنکه منافع اعطا شده شرکت‌هایی را که انرژی و حمل و نقل ما را کنترل می‌کنند و بر خدمات دولتی و عمومی نفوذ کرده‌اند، قبول کنیم. یک مساله قطعی است، نه ترامپ میلیاردر و نه میلیاردهای حامی حزب محافظه کار هیچ تمایلی به پس دادن کنترل به مردم یا مهار افراط در آزادی جهانی برای همه ندارند.

کوربین هشدار داد: بخش اعظمی از رای دهندگان در آمریکا احساس کرده‌اند که افراد موجود در راس قدرت به آنها بی‌اعتنا هستند و آن‌ها را نادیده گرفته‌اند چرا که دونالد ترامپ بر روی مشکلات واقعی دست گذاشت از جمله دستمزدهای راکد یا نزولی، خدمات عمومی و دولتی که با کمبود بودجه مواجه شده‌اند، ناامنی شغلی و مسکن، سال‌ها غفلت و بی‌توجهی، ناامیدی در خصوص دورنماهای آینده بد و ناامن فرزندان و خشم نسبت به سران سیاسی که گوش نمی‌دهند. اما ترامپ به جای پیشنهاد راه حل‌های واقعی یا منابع کارآمد، تنها افرادی را مقصر اقتصاد فروپاشیده و سیستم سیاسی ناکام دانست. اعضای حزب "توری" نیز چنین کاری انجام می‌دهند. آن‌ها در را به روی حزب "استقلال انگلیس" باز کرده و بر شعله‌های ترس دامن زدند. نایجل فاراژ مهاجران را مقصر دانست اما یک راه حل پیشنهادی نیز ارائه نکرد.

کوربین افزود: در آمریکا و انگلیس مردم به خاطر سیستم اقتصادی که آن‌ها را مجبور به کار بیشتر و درآمد کمتر می‌کند، احساس جاماندن، به حاشیه کشیده شدن و بی‌احترامی می‌کنند. مردم حق دارند که عصبانی شوند. سیستم اقتصادی ناکام ما استانداردهای زندگی را کاهش و نابرابری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید