Performancing Metrics

از دانلودهای غیر ضروری در مسیر پیاده روی اربعین بپرهیزید | اتاق خبر
کد خبر: 380569
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 23:33
جهرمی برای جلوگیری از افت کیفیت اینترنت مسیر پیاده روی اربعین گفت: زائران بهتر است از دانلود غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش اتاق خبر، محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن اشاره به کاهش تعرفه مکالمه تلفن همراه برای زائران اربعین گفت: ارتباطات بین ایران و عراق در سال گذشته تنها از طریق یک مرز و فیبر نوری برقرار شده بود که امسال به دو مرز افزایش پیدا کرده و ظرفیت آن دو برابر شده است.

مسئول کارگروه تسهیلات اربعین تصریح کرد: امسال ما مکالمات بین الملل به سمت عراق را از دقیقه ای 900 به 550 تومان کاهش داده ایم و امکانات بهتری برای برقراری زائران و خانواده های آن ها فراهم کرده ایم.
 
جهرمی در مورد ایستگاه های وای فای رایگان مسیر نجف تا کربلا گفت: در این مسیر 200 ایستگاه وای فای قرار داده شده است که به زائران به صورت کاملا رایگان خدمات ارائه می دهد. این وای فای رایگان مخصوص زائران ایرانی نیست و سایر کشور ها هم می توانند از آن استفاده کنند.
 مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: البته در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه نیز این وای فای رایگان وجود دارد تا تسهیلات بیشتری برای زائرین فراهم شود.

مسئول کار گروه تسهیلات اربعین ادامه داد: امیدواریم با این سطح پوشش دهی هر زائر حکم یک خبرنگار را  داشته باشد تا حماسه پیاده روی اربعین در سطح جهان طنین انگیز شده و پیام این همایش بزرگ به دنیا مخابره شود.
 
وی با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین امسال گفت: بنا بر آمارهای منتشر شده سال گذشته حدود 2 ملیون زائر اربعین داشته ایم که این رقم امسال به 3 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است در نتیجه سازمان زیرساخت سعی کرده مسیرهای تردد در سمت مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و سایر راه های خروجی به سمت عراق را پوشش کامل ارتباطی و اینترنتی دهد تا زائران با مشکل روبرو نشوند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد:  با توجه به حجم زیاد زوار و استفاده از سرویس رومینگ، بین اپراتور عراقی و ایرانی همکاری خوبی صورت گرفته است و تلاش شده تا مشکلات سال های گذشته به حداقل برسد.
 
مسئول کار گروه تسهیلات اربعین خاطرنشان کرد: اگر زائرین اربعین چند نکته را برای استفاده از امکانات رفاهی رعایت کنند احتمالا با مشکل کندی و قطعی ارتباط روبرو نخواهند شد. خدمات ارتباطی ممکن است در هنگام غروب آفتاب با افزوده شدن جمعیت در موکب ها مختل شود بهتر است زائرین از اینترنت در طول روز استفاده و نیازهای خود را رفع کنند. از دانلود غیر ضروری خودداری کنند تا ترافیک فقط به موارد ضروری اختصاص یابد.
 
جهرمی بیان کرد: امکانات فراهم شده برای زائرین در مدت زمان سه هفته مانده به روز اربعین شروع و تا یک هفته بعد از آن ادامه خواهد داشت.
 
باشگاه خبرنگاران جوان  
نظرات
ADS
ADS
پربازدید