Performancing Metrics

ماجرای واگذاری مپنا به کجا رسید؟ | اتاق خبر
کد خبر: 380585
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 11:29
مدیرعامل شرکت مپنا گفت: مپنا یک شرکت بورسی است بر اساس قانون تجارت مدیریت می‌شود و از گذشته تاکنون نیز تحت مدیریت حاکمیتی وزارت نیرو بوده و خواهد ماند.

اتاق خبر: عباس علی‌آبادی، در خصوص آخرین وضعیت و تعیین تکلیف شرکت مپنا، اظهار کرد: نه تنها مپنا بلکه هیچ بنگاه برقی وجود ندارد که خارج از احاطه وزارت نیرو فعالیت کند و به عبارت بهتر مدیریت تمامی موسسات برقی کشور زیر نظر وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

به گفته‌ وی، در دو بخش خصوصی و دولتی مدیریت و ساماندهی برعهده وزارت نیرو است و گرچه قرار است که در آینده کشور به سمت توسعه خصوصی سازی برود، اما نظام حاکمیتی براساس دستورالعمل‌های کشور عملکرد خاص خود را دارد.

مدیرعامل مپنا در پاسخ به این سوال که آیا مپنا از مهاب قدس جدا شده است؟ ادامه داد: مپنا یک شرکت بورسی است که سهامداران مختلفی دارد. بخشی از این سهام در شرکت سرمایه‌گذاری صبا قرار گرفته که شرکت‌های دولتی نیز در این بخش سهام دارند.

علی‌آبادی بیان کرد: آن بخشی از سهام که مربوط به شرکت‌های دولتی می‌شود و مورد مناقشه با برخی نهادها قرار گرفته بود مطابق نظر مقام معظم رهبری به شرکتی دولتی که زیرمجموعه وزارت نیرو بود اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با این وجود مپنا یک شرکت بورسی است که مدیریت حاکمیتی آن تحت وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید