Performancing Metrics

میانجیگری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حل اختلافات قاهره و ریاض | اتاق خبر
کد خبر: 380714
تاریخ انتشار: 24 آبان 1395 - 14:02
منابع مصری اعلام کردند که برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای پر کردن شکاف در روابط میان قاهره و ریاض تلاش می‌کنند.

پرچم مصر و عربستان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روزنامه کویتی الرای گزارش داد که منابع مصری عالی رتبه در گفت‌وگو با این روزنامه تاکید کردند که تلاش‌های بسیاری از سوی کویت، امارات و بحرین برای پایان دادن به اختلافات میان عربستان و مصر صورت می‌گیرد.

این روزنامه فاش کرد که تماس تلفنی که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت برقرار ساخت در چارچوب این تلاش‌ها و تکمیل تلاش‌های پیشین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام شد.

منابع افزودند: با وجود اینکه گفتمان رسمی در دو کشور به زبان آرامش بخشیدن پایبند است و گاهی اظهاراتی مبنی بر این امر مطرح می‌شود که اختلافاتی وجود ندارد و با وجود گام عربستان که ایاد مدنی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی را به دلیل اظهاراتش علیه رهبری مصر برکنار کرد، اما تمامی این مسائل به این معنا نیست که روابط میان بزرگترین کشورهای عربی همچون وضعیت روابط میان آن دو در چند ماه قبل باشد.

روزنامه الرای نوشت تلاش‌ها برای میانجی گری جهت پر کردن این شکاف را محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی آغاز کرد و چند هفته بعد سفری به عربستان داشت و با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرد و پس از آن محمد بن زاید سفری به مصر انجام داد و با عبدالفتاح سیسی دیدار کرد.

این روزنامه کویتی نوشت که سامح شکری، وزیر خارجه مصر ظرف چند روز قبل تماس‌هایی را از سوی همپیمانان خود در کویت، امارات و بحرین دریافت کرد تا اقداماتی برای فراهم کردن فضا به منظور پر کردن شکاف در روابط مصر و عربستان صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید