Performancing Metrics

مرز ناتو با روسیه خلع سلاح شود | اتاق خبر
کد خبر: 380913
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 09:00
جرمی کوربین:
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای از رهبران کشورهای غربی خواست تا مرز میان شرق اروپا با روسیه را خلع سلاح کنند و یا در غیر این صورت با خطر یک جنگ سرد جدید روبه رو شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با برنامه اندرو مار، مجری شبکه بی بی سی گفت، اگرچه منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، اما غرب باید تضمین کند که نیروهای نظامی‌اش را در مرز با روسیه انباشته نمی‌کند.

وی گفت: من انتقادات بسیار زیادی از پوتین و سوءاستفاده‌های حقوق بشری در روسیه و در نظامی سازی جامعه در این کشور دارم اما من همچنین فکر می‌کنم که ما باید طی یک پروسه به خلع سلاح مرزی که میان کشورهای عضو ناتو و روسیه وجود دارد، بپردازیم تا میان این نیروها فاصله ایجاد کرده و با دور نگه داشتن آنها از هم نوعی آرامش را به وجود بیاوریم. ما نمی‌توانیم وارد یک جنگ سرد جدید شویم.

جرمی کوربین، همچنین در این مصاحبه از دونالد ترامپ، خواست دست از رفتارهایش در قبال مهاجران در آمریکا برداشته و "عاقل شود". او همچنین از موضع ترامپ نسبت به مکزیکی‌ها و آنچه که زبان "پوچ و سوءاستفاده‌گر" او نسبت به مسلمانان خواند، انتقاد کرد.

کوربین گفت که همسر مکزیکی او و خانواده‌اش شدیدا از پیشنهاد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک احساس خشم و عصبانیت داشتند.

کوربین گفت: دونالد ترامپ باید رشد پیدا کرده و تصدیق کند که اقتصاد آمریکا عملا وابسته به نیروی کار مهاجران است.

وی افزود: رفتاری که او برای آمریکا در قبال مکزیک تعیین می‌کند و همچنین زبان پوچ و سوءاستفاده‌گر او درباره مسلمان مسائلی هستند که باید به چالش کشیده شوند.

رهبر حزب کارگر انگلیس خاطرنشان کرد: خشم و به حاشیه رانده شدن در آمریکا چیزهایی بودند که باعث پیروزی شگفت‌انگیز ترامپ در انتخابات هفته پیش آمریکا شدند به ویژه این عوامل در ایالات اوهایو و ایالت‌های زدوده شده از صنایع، مشهود بود.

وی گفت: ترامپ تصمیم گرفت تا از دستور کار پوپولیستی استفاده کند. او مسلمانان و مکزیکی‌ها و زنان را مقصر قلمداد کرد. او همه را بجز همان گروه تجاری آمریکایی که او عملا نماینده آن است، مقصر دانست.

کوربین به شوخی گفت: من مشتاق به گفت‌وگو میان همسرم و دونالد ترامپ هستم.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید