Performancing Metrics

انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق تولید | اتاق خبر
کد خبر: 380985
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 10:53
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۱۹۴ واحد پرداخت شده است.

اتاق خبر: رضا رحمانی در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رابطه با پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های کوچک، گفت: در اوایل اجرای این طرح با توجه به اینکه هنوز به تفاهم مشترک نرسیده بودیم مشکلاتی یین وزارت صنعت و بانک‌ها وجود داشت اما در حال حاضر بین تمام دستگاه‌های مربوط به این طرح هماهنگی لازم به وجود آمده است.  

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت، افزود: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۱۹۴ واحدصنعتی پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه بزودی گزارشی از تاثیر پرداخت این تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی در رونق تولید منتشر می شود، اظهار داشت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری خوبی داشته‌اند و حتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که در صورت اتمام ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اگر بنگاهی مانده باشد که تسهیلات دریافت نکرده باشد ،میزان پرداخت افزایش می‌یابد. 

رحمانی با بیان اینکه بانک‌های کشاورزی، ملی، سپه، صنعت و معدن، ملت، صادرات و تجارت جزء ۷ بانکی بوده‌اند که بیش از ۹۵ درصد تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند، گفت: بانک کشاورزی بیش از ۵۰ درصد پرداخت تسهیلات را انجام داده است اما متاسفانه علیرغم اینکه حدود ۹۰ پرونده برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید به بانک‌ها خصوصی معرفی شده‌اند اما این بانک‌ها توجهی نشان ندادند. به همین دلیل عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید را به مسئولان منتقل کرده و این موضوع برای رسیدگی به مجلس هم گزارش خواهد شد.

مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید