Performancing Metrics

سنگ اندازی ترامپ در راه اجرای برجام | اتاق خبر
کد خبر: 381015
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 10:21
استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
علیرغم اینکه برجام یک معاهده بین المللی است اما دولت جدید آمریکا می تواند در اجرای ان خلل ایجاد کند

اتاق خبر-گروه اقتصادی: یک کارشناس مسائل اقتصادی در باره تاثیر انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این انتخاب را دارای تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت براقتصاد کشور دانست.

محمد قلی یوسفی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با اتاق خبر درباره تاثیراتی که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت گفت: این تاثیرات ممکن است کوتاه مدت و بلند مدت باشند. به طور کلی می توان گفت که اقتصاد ایران چندان از تحولات اقتصاد جهانی تاثیر نگرفته است و انتخاب دونالد ترامپ هم میتواند در همین راستا باشد. با این حال به نظر می رسد که با توجه به اینکه ترامپ فاقد تجربه سیاسی کافی است، برای مدت کوتاهی بی ثباتی اقتصادی را در تصمیمات دولت امریکا شاهد باشیم.

یوسفی افزود: در حقیقت تا زمانی که دونالد ترامپ بتواند به طور کامل با شرایط کشور آشنا شود شاهد عدم قطعیت در تصمیم گیری های دولت ترامپ باشیم. ضمن اینکه باید به این نکته اشاره کرد که اوایل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد و به همین دلیل دراین چند ماه شاهد اتفاق خاصی در زمینه اقتصادی نخواهیم بود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی درمورد برجام و احتمال لغو یک جانبه آن از سوی دولت منتخب آمریکا گفت: دلیلی برای قطع و یا تعلیق برجام از سوی طرف آمریکایی وجود ندادرد. در قرارداد برجام طرف آمریکایی ضرر نکرد و در مقابل ایران به طور کامل تعهدات خود را انجام داد. دراین شرایط ایران انتظار دارد که طرف آمریکایی به طور کامل تعهداد خود را در مورد برجام انجام دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: با این حال ممکن است در اجرای برجام و انجام تعهدات سنگ اندازی و مشکل آفرینی هایی از سوی طرف آمریکایی ایجاد شود اما قطع یک طرفه و لغو آن ممکن نیست زیرا این توافق، توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست و معاهده ای بین المللی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر طرف های اروپایی در حال سود بردن از برجام می باشند به نظر می رسد که صحبت هایی از قبیل لغو یک جانبه برجام جنبه سیاسی دارد و ترامپ نیز نمی تواند این معاهده را لغو کند.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید