Performancing Metrics

شاخص کل بورس 105 واحد کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 381022
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 19:59
شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با 105 واحد کاهش به رقم 79 هزار و 236 واحد رسید و نمادهای فلزی و معدنی بیشترین اثر در افت شاخص داشتند.

اتاق خبر:برپایه معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 201 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از دو هزار و 732 میلیارد ریال در 71 هزار و 682 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه در معاملات امروز، از افت برخی شاخص ها حکایت دارد به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 37 واحد، شاخص آزاد شناور 302 واحد و شاخص بازار اول 270 واحد کاهش یافت.
همچنین شاخص کل (هم وزن) دو واحد، شاخص قیمت (هم وزن) دو واحد، و شاخص بازار دوم 889 واحد رشد کرد.
نمادهای فلزی و معدنی در معاملات امروز با بیشترین تاثیر منفی زمینه ساز افت شاخص شدند، اما نمادهای نفتی تاثیری مثبت بر معاملات تالار بورس داشتند.
بر این اساس، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، کچاد (چادرملو)، فولاد (فولادمبارکه) و وسینا (بانک سینا) شاخص را پایین کشیدند، در مقابل، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) با تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.
سرمایه گذاری نفت و گاز تامین، سیمان غرب، پتروشیمی شیراز، توسعه معادن روی ایران و تولیدی معادن روی ایران در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به بانک سینا، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، ماشین سازی نیرومحرکه و معدنی و صنعتی چادرملو تعلق داشت.
به گزارش ایرنا،تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار بورس، اکنون خنثی شده و پس از نوسانات شدید در معاملات اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری، اکنون روند حرکت شاخص به حالت عادی بازگشته است.
اکنون فعالان بازار در انتظار اخبار مثبت و بهبود شرایط اقتصادی هستند، تا تاثیر آن را در معاملات بورس مشاهده کنند.
اگرچه حجم و ارزش معاملات بورس نسبت به ماه های گذشته بهبود یافته یافته، اما برای اعلام این که رونق به بازار بورس بازگشته زود است و سهامداران همچنان در تردید به سر می برند.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید