Performancing Metrics

ابراز تمایل هیات اقتصادی دو ایالت شمالی آلمان برای همکاری با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 381058
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 00:10
هیات عالی اقتصادی دو ایالت شمالی آلمان، در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، نسبت به همکاری مشترک اقتصادی با ایران ابراز تمایل کرد.

اتاق خبر:وزیر اقتصاد و حمل و نقل ایالت هامبورگ روز سه شنبه در این جلسه با اشاره به لزوم توسعه روابط اقتصادی دو کشور اظهار کرد: مناطق آزاد به دلیل داشتن زیرساخت های لازم، مناسب ترین مناطق برای گسترش همکاری های اقتصادی هستند.
فرانک هورچ افزود: با توجه به موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای، می توان در راستای بهبود روند سرمایه گذاری و انجام پروژه های مشترک، همکاری های متقابلی ایجاد کرد.
وی با اشاره به نگاه مثبت سرمایه گذاران آلمانی درخصوص سرمایه گذاری در ایران تاکید کرد: بندر هامبورگ به عنوان کانون بزرگ تجاری و اقتصادی می تواند محلی برای عرضه و انتقال کالاهای آسیایی از طریق کریدور نوستراک به شمال آلمان باشد .
فرانک هورچ با اشاره به اهمیت اتصال زنجیره حمل و نقل هلسینکی - نوستراک گفت: با توجه به توضیحات مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درخصوص تکمیل کریدور نوستراک، موفقیت این پروژه در راستای توسعه ارتباطات شرکت های حمل و نقل در بنادر، بسیار اهمیت دارد.
**کریدور نوستراک در مبادلات تجاری، تاثیر بسزایی دارد
وزیر اقتصاد و کار ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان نیز در این نشست، به پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها اشاره و اظهار کرد: علاقه مند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران بدون وجود هیچ گونه تحریمی هستیم .
راینهارد مایر با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن هیات عالی اقتصادی شمال آلمان درخصوص تسریع در تکمیل زیرساخت های منطقه آزاد انزلی در راستای جذب سرمایه گذار در آن افزود: بروکراسی کمتری بر این مناطق حاکم بوده و کارها با سرعت بیشتری، پیش می رود.
وی به معرفی کریدور شمال و جنوب در نشست امروز با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اشاره و تصریح کرد: با توجه به امتداد این کریدور تا بندر هلسینکی در آلمان ، اتصال آن به بنادر کیل و لوبک، درانتقال کالا و مراودات تجاری و اقتصادی تاثیر بسزایی دارد.
مایر با بیان اینکه توسعه اقتصادی در هر کشوری بستگی به زیرساخت های آن دارد، گفت: اهداف منطقه آزاد انزلی به اهداف شمال آلمان نزدیک است و ما نیز فقط برای گفتگو و بازدید از منطقه آزاد در ایران حضور نداریم و درتلاش برای حصول نتیجه مطلوب برای هر دو طرف هستیم .
وی کریدور نوستراک را ظرفیت مناسبی برای انتقال کالا برشمرد و تاکید کرد: با توجه به وجود ظرفیت های گردشگری جذاب در منطقه آزاد انزلی ، علاقه مند به توسعه روابط بندری و گردشگری با این منطقه هستیم .
**تاکید بر همکاری موثر ایران و آلمان
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با اشاره به آزادی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد اظهار کرد: دو کشور ایران و آلمان، همکاری موثر و دیرینه ای داشته و امیدواریم این همکاری ها بیش از پیش توسعه یابد.
رضا مسرور افزود: سرمایه گذاران خارجی درصورت سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و تولیدی می توانند مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز خود را بدون پرداخت هیچ گونه عوارضی وارد کنند.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور فعالیت تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و CIS طراحی شده، تصریح کرد: این منطقه بهترین محل برای تولید و صادرات است.
مسرور جذب سرمایه گذاران خارجی در راستای گسترش صنایع و فناوری های برتر (های تک) و سبک را از اولویت های منطقه آزاد انزلی برشمرد و گفت: استان گیلان به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی گردشگری، محل مناسبی برای جذب گردشگر ازنقاط مختلف جهان بوده و با توجه به افزایش گردشگران ورودی به این منطقه، شرایط لازم برای ساخت پروژه های گردشگری در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید