Performancing Metrics

تنش در روابط برلین و آنکارا، اشتاینمایر را به ترکیه کشاند | اتاق خبر
کد خبر: 381071
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 01:56
وزیر امور خارجه آلمان سه شنبه به ترکیه سفر کرد. وی در جریان این سفر با مقامات ارشد این کشور دیدار کرده و با آنها درباره روابط تیره شده دو کشور و نگرانیها از برخورد دولت آنکارا با رسانه‌ها و مخالفان سیاسی به مذاکره می‌پردازد.

اشتاینمایر چاووش اوغلو

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان طبق زمان بندی سفرش امروز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دیگر رهبران این کشور دیدار می‌کند.

آنکارا، آلمان را پس از آن که برلین از احتمال عدم استرداد مظنونان معرفی شده از سوی ترکیه در ارتباط با کودتای نافرجام ژوئیه خبر داد به حمایت از تروریسم متهم کرد.

اشتاینمایر در جریان سفر به ترکیه نسبت به بازداشت‌های گسترده در ترکیه و برخورد شدید با رسانه‌ها در این کشور از زمان وقوع کودتای نافرجام ژوئیه گذشته اظهار نگرانی کرده است. وی با این حال گفت که آلمان از ترکیه به عنوان شریکش در ناتو درجنگ با تهدیدهای تروریستی حمایت می‌کند.

اشتاینمار اظهار داشت، خواهان بهبود روابط کشورش با ترکیه است.

وی همچنین گفت آلمان همچنان به نبرد با گروه تروریستی داعش و گروه پ.ک.ک پایبند است و کودتای نافرجام ترکیه را محکوم کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد مخالف توقف مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر عضویت ترکیه در این اتحادیه است چرا که ترکیه یک شریک مهم اروپا در مقابله با موج ورود پناهجویان بوده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید