Performancing Metrics

بانک اطلاعات تجار کشور ایجاد می شود | اتاق خبر
کد خبر: 381285
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 09:33
رئیس اتاق بازرگانی کشور از راه اندازی بانک اطلاعات تجار در استان های کشور خبر داد و گفت : اتاق های بازرگانی استان ها با همکاری ادارات کل صنعت ، معدن و تجارت برای تهیه این بانک اطلاعاتی اقدام کنند .

اتاق خبر:غلامحسین شافعی روز عصر پنجشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و تسهیلات رفع موانع تولید مازندران ، افزود : تشکیل این بانک اطلاعاتی می تواند اطلاعات به روز قابل استنادی را برای اتاق های بازرگانی و همچنین مسئولان دست اندرکار امور صادراتی فراهم آورد .
وی ادامه داد : همچنین به هنگام ارتباطات با کشورهای دیگر هم وجود این بانک اطلاعاتی ، مجموعه ای متحد را ایجاد می کند تا از این طریق به راحتی در این عرصه ورود پیدا کنند .
** تولید ارگانیک ، نقطه قوت صادرات ایران
رئیس اتاق بازرگانی کشور ایجاد تجارت ترکیبی را راهکاری برای تبادل تجربیات و صادرات محصولات دانست و گفت : این نوع تجارت در قالب کمیسیون های مشترک با دیگر کشورها می تواند در فروش محصولات به صورت گسترده اثر بگذارد .
وی افزود : متاسفانه هم اکنون این تجارت ترکیبی در کشورمان برای تبادل کارهای اقتصادی و تجاری با دیگر کشورهای منطقه وجود ندارد و می بایست در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد .
شافعی گفت : با توجه به افزایش استفاده از میوه به صورت ارگانیک بدون استفاده از هورمون ها ، ایران به دلیل تولید این نوع محصولات فرصت خوبی را برای تسخیر بازارهای مصرف خواهد داشت .
وی افزود : شرایط آب و هوایی و تولید میوه ها در ایران ، این کشور را به خاستگاه آینده تولید و تامین میوه های ارگانیک در جهان مبدل خواهد کرد .
رئیس اتاق بازرگانی کشور به وجود برخی طرح های نیمه تمام تولیدی اشاره کرد و ادامه داد : می بایست در پرداخت تسهیلات در این بخش تجدی نظر شود .
وی افزود : با ارزیابی از وضعیت این واحدها ، می بایست میزان سود آوری آنها لحاظ شود که در صورت توجیه اقتصادی این تسهیلات پرداخت شود .

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید