Performancing Metrics

آتش ‌سوزی درجنگل‌های مرزن‌ آباد چالوس ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 381290
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 11:27
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : 12 هکتار از سخت‌گذرترین جنگل‌های مرزن‌آباد این شهرستان دچار آتش سوزی شد که به دلیل وزش باد همچنان ادامه دارد.

اتاق خبر:مهرداد خزایی پول پنجشنبه شب درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آتش سوزی از عصر سه شنبه به صورت پراکنده در جنگل هَلیک و در ارتفاع 2700 متر از سطح دریای آزاد رخ داده است.
وی با اعلام این که به خاطر صعب العبوری و دور بودن منطقه تاکنون بی خبر مانده بودند، گفت: رسیدن به محل آتش‌ سوزی مستلزم پنج ساعت پیاده‌روی است و منطقه به قدری شیب‌دار و صخره‌ای است که برای حفظ جان افراد، نمی‌توانیم هر کسی را برای اطفای حریق ببریم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس تاکید کرد : برای خاموش کردن آتش تقاضای بالگرد شده است ولی به دلیل وزش باد و برخی مشکلات دیگر، تاکنون این کار انجام نشده است.
خزایی پول دربارهٔ علت آتش‌سوزی اظهار داشت: در چنین منطقه‌ای هیچ دام و دامداری نمی‌تواند تردد کند و تنها احتمال، نقش شکارچیان در بروز این حریق است.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همگرایی بیشتر در روزجمعه، عملیات اطفای حریق به طور کامل انجام شود.
خزایی پول گفت : برای آتش‌سوزی درجنگل، فصل بحرانی حریق وجود دارد که عبارت از مدت زمانی از سال است که بیشترین احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: فصل بحرانی از نظر وقوع آتش‌سوزی، با توجه به شرایط حاکم بر منطقه نظیر پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی یا آب و هوایی متفاوت است به طوری که در شمال کشور و در جنگل‌های اَرَسباران در آذربایجان شرقی، به علت خزان برگ‌ها و کاهش رطوبت نسبی هوا و وزش بادهای گرم موسمی، فصل بحران در نیمه دوم سال و از جمله پاییز است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از مردم خواست هر گونه آتش سوزی را در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز درحدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود.

ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید