Performancing Metrics

بافت تاریخی گرگان به عنوان یک ظرفیت بزرگ به جهانیان معرفی شود | اتاق خبر
کد خبر: 381307
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 17:19
معاون وزیر راه و شهرسازی بافت تاریخی گرگان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با توجه به آثار باقی مانده در بافت تاریخی گرگان می‌توان به راحتی با حفظ آن، این ظرفیت بزرگ را به جهانیان معرفی کرد و این مسئله کمک بزرگی برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و احیای تمدن ا

اتاق خبر: محمدسعید ایزدی در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری که در گلستان برگزار شد، با اشاره به طرح های در حال اجرای وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: ایجاد خانه گفتمان شهری و خانه معمار که در برخی استان آنها آغاز شده می تواند در گرگان به اجرا درآید تا از این طریق فضایی جهت گفت و گوی معماران ایجاد شده و شاهد ارتقا و بهره وری بیش از پیش معماری در شهر گرگان باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی ایران، گرگان را نمونه بی بدیل اندیشه ایرانشهری دانست و عنوان کرد: تلاش می کنیم با بازخوانی اندیشه گذشته و مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی و مطابقت آن با زندگی امروز، هویت از دست رفته را به زندگی ها برگردانیم.

وی با تاکید بر اهمیت خانه های تاریخی گرگان، گفت: با توجه به معماری و بافت تاریخی شهر گرگان باید موزه معماری و شهرسازی در شهر گرگان ایجاد شود و تمامی اسنادی که معرف این شهر و فرهنگ آن است و حتی طرح های آتی در آن تجمیع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تعداد دستگاه های دخیل و ناهماهنگی ها باعث شده کارها بخشی و جزیره ای شود و تاثیرگذاری لازم را نداشته باشند.

ایزدی دستورالعمل حل این مشکلات را سیاست بازآفرینی دانست و بیان کرد: باید بتوان از توان سایر دستگاه ها به خصوص بخش خصوصی استفاده جدی کرد.

وی وزارت بهداشت و فنی حرفه ای را از دستگاه های همراه در این مسیر معرفی کرد و افزود: می توان از طریق مشارکت کارهای بزرگ انجام داد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، به تشریح تسهیلات طرح باز آفرینی پرداخت و تصریح کرد: ظرفیت تسهیلات خرید از صندوق وجود دارد؛ از سوی دیگر سعی شده بانک مسکن تقویت شود تا بتوان در این عرصه ورود پیدا کند.

ایزدی همچنین از امکان افزایش سقف وام نوسازی خبرداد و گفت: وام قرض الحسنه مقاوم سازی و مرمت با کارمزد چهار درصد هم به متقاضیان پرداخت می شود.

معاون وزیر راه شهرسازی نقش سمن ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: گروه ها و سازمان های مردم نهاد باید در حوزه باز آفرینی شهری تقویت شوند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید