Performancing Metrics

توافق فولکس واگن و اتحادیه‌های کارگری برای اخراج ۳۰ هزار نفر | اتاق خبر
کد خبر: 381366
تاریخ انتشار: 29 آبان 1395 - 16:44
فولکس واگن و اتحادیه‌های کارگری این شرکت برای حذف ۳۰ هزار شغل در برند فولکس واگن به توافق رسیدند و در مقابل این خودروساز متعهد شد تا سال ۲۰۲۵ از تعدیل کارکنانش در آلمان خودداری کند.

فولکس واگن

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این برنامه تا سال ۲۰۲۰ به ۳.۷ میلیارد یورو (۳.۹ میلیارد دلار) صرفه جویی سالانه منتهی خواهد شد و حاشیه سود عملیاتی فولکس واگن را از دو درصد در سال ۲۰۱۶ به چهار درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش می دهد.

هدف مذکور در مقایسه با حاشیه سود عملیاتی رنو و پژوسیتروئن که شش درصد در سال ۲۰۲۱ هدف گذاری شده، کمتر است و نشان می‌دهد فولکس واگن همچنان عقب‌تر از رقیبانش قرار دارد.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، قصد دارد رسوایی تقلب در آلایندگی دیزلی را که اعتبار این خودروساز را مخدوش کرده و میلیاردها یورو جریمه و خسارت به همراه داشته است، پشت سربگذارد.

تعدیل نیروی برنامه‌ریزی شده به همراه وعده مدیریت برای ایجاد ۹ هزار شغل جدید در بخش تولید باطری و خدمات موبایل در کارخانه‌های آلمان، بخشی از تلاشها برای رویکرد به خودروهای برقی و خودران است.

بعضی از کارشناسان معتقدند که این کاهش هزینه کافی نیست. هزینه در بخش تحقیقات و توسعه و کارکنان در سراسر فعالیتهای خودرویی فولکس واگن سالهاست روند افزایشی داشته است و نیاز به اصلاح این وضعیت حتی پیش از افشای رسوایی آلایندگی وجود داشت.

فولکس واگن با ۶۱۰ هزار کارمند که در سراسر جهان دارد، سال گذشته اندکی کمتر از تویوتا با ۳۵۰ هزار کارمند، خودرو تولید کرد. این شرکت آلمانی همچنین برای متوقف کردن خودروهای غیرسودآور در میان ۳۴۰ مدل خود، عملکرد کندی داشته است.

رهبران اتحادیه‌های کارگری اعلام کردند مدیریت موافقت کرده است تا سال ۲۰۲۵ از تعدیل اجباری در آلمان خودداری کند. این اقدام زمینه را برای حذف ۲۳ هزار موقعیت شغلی از طریق بازنشستگی زودهنگام و کاهش کارکنان نیمه وقت فراهم می کند.

فولکس واگن اعلام کرد کارکنانش در آمریکای شمالی، برزیل و آرژانتین تعدیل خواهند شد. حدود ۱۲۰ هزار کارمند برای برند فولکس واگن در آلمان کار می کنند که شامل شش هزار کارمند موقت هستند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران از این اقدام استقبال کردند و در نتیجه ارزش سهام فولکس واگن در معاملات بازار فرانکفورت، بیش از دو درصد صعود کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید