Performancing Metrics

در طرح ترامپ به عنوان مسلمان ثبت نام خواهم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 381371
تاریخ انتشار: 29 آبان 1395 - 18:28
رئیس یهودی یک سازمان آمریکایی:
مدیر یهودی یک سازمان مبارزه با تعصب مذهبی در آمریکا گفت: در صورتی که دونالد ترامپ بخواهد طرحش را به منظور ثبت اطلاعات مسلمانان آمریکا عملی کند، به عنوان یک مسلمان ثبت نام خواهد کرد.

رئیس سازمان ضدافترا یهودی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جاناتان گرینبلت، رییس این سازمان موسوم به سازمان "اتحادیه ضد افترا" در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: روزی که آنها طرح ثبت اطلاعات مسلمانان آمریکا را عملی کنند من به خاطر مذهب یهودی خودم، به خاطر تعهدم به ارزشهای اساسی آمریکا و به خاطر این که می خواهم این کشور مثل همیشه بزرگ باقی بماند به عنوان یک مسلمان نام نویسی خواهم کرد.

اشاره گرینبلت به طرحی  بوده که بر اساس آن گفته می شود دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد بانک اطلاعاتی از مسلمانان آمریکا ایجاد کند.

مبنای این طرح حرفهای ترامپ در مصاحبه‌ای در ماه نوامبر سال گذشته است که بر اساس آن برداشت شد او این طرح را اجرا خواهد کرد. جمهوری‌خواهان این موضوع را تکذیب کرده و گفته‌اند خبرنگار به درستی متوجه سخنان ترامپ نشده است.

مشخص نیست موضع جدید ترامپ درباره این مساله بعد از رسیدن به ریاست جمهوری چه باشد.

جاناتان گرینبلت می‌گوید در صورت اجرا شدن این طرح، او به عنوان یک یهودی سربلند، نامش را در بانک اطلاعاتی مسلمانان و به عنوان یک مسلمان ثبت خواهد کرد.

ترامپ پیش از انتخابات مدعی شده بود مسجدهای آمریکا باید زیر نظر باشند و نیروهای امنیتی باید در راستای برنامه‌های ضدتروریستی مسلمانان را تحت نظر بگیرند. او گفته بود که برایش مهم نیست که حرفش با ادبیات سیاسی رایج همخوانی نداشته باشد.

منتقدان ترامپ او را متهم کرده‌اند به این که  به اسلام‌هراسی و کلیشه‌های منفی در مورد مسلمانان دامن زده تا رای آمریکایی‌هایی را که نگران حملات تروریستی به خاک این کشور هستند، جذب کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید