Performancing Metrics

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت مجروحان در موصل | اتاق خبر
کد خبر: 381454
تاریخ انتشار: 30 آبان 1395 - 22:57
سازمان ملل نسبت به نبود امکانات و توانانی لازم برای درمان آسیب دیدگان در شهر موصل عراق هشدار داد.

اتاق خبر: لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در عراق گفت: شمار روز افزون غیر نظامیان آسیب دیده در پی درگیری در شرق موصل میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش بیش از توانایی دولت و سازمان‌های کمک رسان بین المللی برای تعامل با این بحران است.

وی گفت: نزدیک به 200 تن از آسیب دیدگان غیر نظامی و نظامی طی روزهای گذشته به بیمارستان انتقال داده شده‌اند و این بالاترین تعداد آسیب دیدگان از زمان آغاز درگیری برای بیرون راندن تروریست‌ها از آخرین پایگاه بزرگ آنها در عراق است.

گراندی افزود: مقامات مربوطه تمام تلاش خود را برای ارائه کمک‌ بکار می‌گیرند اما توانایی لازم برای درمان آسیب دیدگان و تعامل با شمار بسیار زخمی‌ها در نتیجه حملات تک تیراندازی و قرار گرفتن افراد در تیرس آتش وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما نسبت به احتمال زخمی شدن شمار بیشتری از شهروندان و بیشتر شدن تعداد قربانیان در نتیجه تشدید درگیری‌ها بسیار نگران هستیم. شهروندان در تیرس آتش نیستند آنها هدف حمله هستند.

در همین حال، یک مقام وزات بهداشت عراق  عنوان داشت: طی اولین ماه  از آغاز حمله تعداد شهروندان آسیب دیده نزدیک به 20 درصد افزایش یافته است با وجود اینکه بخشی از این افزایش، احتمالا به دلیل تسهیل ورود به مناطقی است که به تازگی آزاد شده است.

از سوی دیگر سازمان ملل اعلام کرد که شمار آوارگان جنگ موصل از آغاز آن تا کنون به بیش از 62 هزار تن رسیده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد طی روزهای آتی افزایش یابد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید