Performancing Metrics

نقش کمرنگ دولت در حمایت از تولید کنندگان داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 381637
تاریخ انتشار: 1 آذر 1395 - 15:57
نائب رییس اتاق بازرگانی استان زنجان معتقد است که با حمایت دولت از تولیدات داخلی می توان حجم صادرات کشور را افزایش داد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: نائب رییس اتاق بازرگانی استان زنجان در گفتگو با اتاق خبر گفت: صادرات و روابط تجاری از مهم ترین بخش های اقتصاد کشورها به حساب می آید و با توجه به سیاست گذاری های دولت می تواند به بهره برداری از بسیاری از ظرفیت ها کمک کند.

محمدتقی مقدم فرد دراین خصوص افزود: با توجه به این و با بهره برداری صحیح از قابلیت هایی که در کشور وجود دارد می توانیم از این امر در ایجاد رونق در اقتصاد استفاده کنیم، با این وجود شاهد آن هستیم که بستر مناسبی برای رشد و توسعه تجارت و مراودات تجاری در ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رشد صادرات همواره نیازمند حمایت دولت از تولیدات داخلی می باشد که متاسفانه در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است. اگر چه در این چند سال اخیر نظر دولت این بوده که با بخش های تولیدی همکاری کند و طرح هایی چون اعطای تسهیلات داشته اما به دلیل بی توجهی بانک ها نتوانسته آنچنان که انتظار می رفت عمل کند.

مقدم فرد در ادامه اذعان داشت : چنان که شاهد آن هستیم که بسیاری از بنگاه ها در خواست تسهیلات داده اند اما بانک ها در این باره اقدام نمی کنند، همین مسئله موجب کاهش نقدینگی و ناتوانی این فعالان در تولید می شود لذا در فعالیت های صادراتی که به شکل مستقیم تحت تاثیر تولیدات داخلی هستند موفق نمی شویم.

وی اظهار داشت: در این راستا اتاق بازرگانی زنجان برنامه های دارد که طی آن به بررسی پرونده های متقاضیان تسهیلات بپردازد که چرا تاکنون این افراد با وجود اینکه از طرف دولت اقدامات لازم صورت گرفته هنوز موفق به دریافت وام نشده اند.

نائب رییس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه تصریح کرد: یکی از اصول مهم در صادرات بحث بازاریابی است یعنی اینکه کشوری بتواند برای ظرفیت ها و تولیدات داخلی خود مشتری بیابد در این خصوص اتاق بازرگانی زنجان توانسته فعالیت های قابل توجهی داشته باشد.

مقدم فرد تشریح کرد: اتاق بازرگانی زنجان نسبت به اتاق های بازرگانی سایر شهر ها عملکرد بهتری در بازاریابی داشته است و در این راستا برنامه ریزی های مدونی دارد که اگر اجرایی شود می تواند نقش موثری در تسهیل و رونق صادرات و روابط تجاری ایجاد کند.

وی افزود: ارتباط با هیات های تجاری کشور های مختلف یکی از اقدامات اتاق بازرگانی زنجان بوده است و در حال حاضر با کشور فنلاند در تعامل می باشد که روابطی جدید برای بهره مندی هر دو کشور ایجاد شود.

مقدم فرد با اشاره به اینکه مشکل کمبود نقدینگی از مهم ترین مشکلات در بحث صادرات است اظهار داشت: امید است که دولت به عنوان یک دستگاه اجرایی سیاست های کاربردی تری را بکار ببندد تا بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود در این حوزه استفاده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران دارای فرصت های زیادی است. چنانکه صنایع دستی زنجان به دلیل کیفیتی که دارد در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته ،همچنین این استان در تولید محصولات فولاد و صادرات شمشیر به کشور های همسایه موفق بوده است.

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید