Performancing Metrics

رسانه‌های آمریکا، بزرگترین بازنده انتخابات ریاست جمهوری | اتاق خبر
کد خبر: 381645
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 03:50
با گذشت تقریبا دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه‌های این کشور هنوز شروع به بحث و تحلیل درباره نقش شکست خورده خود در این انتخابات که به نوعی بدترین انتخابات تاریخ آمریکا از سال 1948 تاکنون بوده، نکرده‌اند.

رسانه‌های آمریکا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خبرگزاری شینهوا در گزارشی نوشته است: حدود 70 سال پیش روزنامه شیکاگو تریبون تیتر مشهور خود را برای اعلام پیروزی توماس ای. دوی، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد: "دوی، ترومن را شکست می‌دهد". اما در نهایت برخلاف این ادعا این هری ترومن کاندیدای دموکرات‌ها بود که پیروز انتخابات بود. این مورد به عنوان یکی از موارد تاریخی نادرستی رسانه‌ها ذکر شده است.

رویترز در زمانی نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری امسال مدعی شد هیلاری کلینتون دموکرات 90 درصد شانس پیروزی دارد و بعد از آن هافینگتن پست شانس پیروزی هیلاری کلینتون را 2 / 98 درصد دانست.

در ادامه شبکه‌های سی ان ان و ای بی سی نیوز و سی بی اس نیز به همراه روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز نظرسنجی‌هایی را انجام دادند که همگی حکایت از پیروزی کلینتون داشتند. اما در نهایت در 8 نوامبر به رغم اکثر تحلیل‌ها و نظرسنجی‌هایی که شکست دونالد ترامپ را پیش بینی کرده بودند، این او بود که توانست کلینتون را شکست داده و چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شود.

یک خبرنگار سیاسی بین‌المللی کهنه کار آمریکا که 65 سال سن داشته به شینهوا گفت: باید در صفحه اول هر روزنامه در آمریکا می‌نوشتند: "ما گند زدیم!" یک چهره دیگر رسانه‌ای که تهیه کننده برنامه سیاسی تلویزیونی در واشنگتن است نیز اذعان کرد به اینکه رسانه‌های آمریکا بازنده انتخابات ریاست جمهوری امسال بودند.

او گفت: رسانه‌های طبقه حاکم عمدتا نتایج نظرسنجی‌های مربوط به همین طبقه را پوشش می‌دادند. مطبوعات تامدت زیادی هرگز ترامپ را جدی نگرفتند.

همچنین در سمت منطقه موسوم به سواحل غربی آمریکا نیز انتقادها علیه رسانه‌ها بالا گرفته و این بار آنچه که رسانه‌های سرمایه‌داری در آمریکا اعلام شده مقصر ترجیح دادن کلینتون به برنی سندرز در حزب دموکرات اعلام شده‌اند.

بسیاری برنی سندرز را کاندیدای بهتری نسبت به هیلاری کلینتون در رقابت با ترامپ می‌دانستند.

مریلین ان. در پایگاه شبکه رادیویی KALW گفت: رسانه‌های سرمایه‌داری هرگز نتوانستند سیاهپوستان و سفیدپوستان طبقه کارگر و محروم را در آمریکا درک کنند زیرا حتی با وجود آنکه برنی سندرز در کمپین انتخاباتی مدعی حمایت از آنها بود اما آنها شرایط آنها را نمی‌فهمند.

یک خبرنگار حوزه سیاست بین‌الملل نیز که 68 سال داشته و نام خود را فاش نساخته به شینهوا گفت: رسانه‌های آمریکا باید دست از تحلیل چرایی اتفاقات رخ داده برداشته و شروع به بحث درباره "پوشش خبری شکست خورده" خود کنند.

یک خبرنگار شبکه مستقر در لس آنجلس نیز به شینهوا گفت: این یک شرمساری جدی برای رسانه‌های آمریکا بوده و با این حال هیچ یک از همکاران ما واقعا درباره آن صحبت نمی‌کنند، ما باید بپذیریم که جدا از رای دهندگان آمریکایی دور بودیم.

کارشناسان حوزه رسانه به شینهوا گفتند: به علت نحوه تعامل و پوشش رسانه‌های آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری اگرچه  عده‌ای از رای دهندگان در برخی از بخش‌های جامعه تهییج شدند اما عده دیگری از آنها نیز کاملا منزجر شدند.

این در حالی است که مدرک و شاهد بر نارضایتی رای دهندگان، به آسانی قابل جمع آوری است.

میزان شرکت رای دهندگان در انتخابات امسال یکی از پایین‌ترین میزان‌ها در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پایین‌ترین سطح از سال 1996 تاکنون بود.

همچنین به طرزی متناقض در فاصله یک ماه قبل از انتخابات تعداد هرچه بیشتری از مردم به تماشای رسانه‌های آمریکایی نشستند تا بیش از پیش درباره انتخابات اطلاعات به دست آورند اما این تعداد هرگز در قالب مشارکت در انتخابات عملی نشد.

همه پنج شبکه تلویزیونی اصلی آمریکا یعنی ان بی سی، ای بی سی، سی بی اس، فاکس و سی ان ان گزارش دادند که تعداد انبوهی از تماشاچیان به تماشای برنامه‌های پوشش خبری آنها از انتخابات در ماه اکتبر 2016 پرداخته‌اند اما این رسانه‌ها هرگز نتوانستند پیش بینی کنند که سفیدپوستان تحصیلکرده به ترامپ رای دهند، سفیدپوستان غیر تحصیل کرده کلینتون را رد کنند، مسیحیان و زنان از ترامپ حمایت کنند و یک پایگاه حمایتی بسیار مهم در میان مناطق غیر شهری از ترامپ شکل بگیرد و در عین حال پوشش خبری رسانه‌ها باعث انزجار بخش زیادی از رای دهندگان و جلوگیری از شرکت آنها در انتخابات شود.

دکتر لری ساباتو، مدیر مرکز علوم سیاسی در دانشگاه ویرجینیا به شینهوا گفت: تقریبا همه اطلاعات نظرسنجی‌ها از سوی ده‌ها منبع چه خصوصی و چه دولتی اشتباه بودند و اکثر در بدترین حالت خود قرار داشتند. همین اطلاعات اشتباه من و عده دیگری از دستاندرکاران حوزه من را گمراه کرد.

ساباتو 64 ساله که بیش از 20 کتاب درباره سیاست آمریکا نوشته و با هیلاری کلینتون مصاحبه داشته، تصریح کرد: من نمی‌توانم بگویم که رسانه‌های خبری در آمریکا چه کار کنند اما مطمئنا دهها مطالعه درباره این انتخابات انجام می‌شود که در نهایت باعث تاثیر در عملکرد پوششی آنها در سال‌های 2018 و 2020 خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید