Performancing Metrics

تورم آبان به ۷.۵درصد رسید | اتاق خبر
کد خبر: 381701
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 09:46
تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در ۱۲ماهه منتهی به آبان، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۵ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه سال ۱۳۹۵، معادل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

اتاق خبر: در جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آبانماه امسال به عدد ۲۳۳.۶ رسیده که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۶.۱ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل که ۶.۶ درصد بوده، ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماهه منتهی به آبانماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۵ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه سال ۱۳۹۵ که ۷.۹ درصد بوده، ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۷۱.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۶۹.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۳ درصد افزایش داشته است و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶.۷ درصد است.  

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه امسال که ۶.۸ درصد بوده، بدون تغییر باقی مانده است.

در عین حال، شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در آبان ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۰.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۲ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۷.۸ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه امسال که ۸.۴ درصد بوده، ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری(۱۰۰-۱۳۹۰ سال پایه)
دوره‌های زمانی شاخص کل خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات کالاهای غیرخوراکی و خدمات
مهر ۱۳۹۵ ۲۳۲.۹ ۲۷۰.۸ ۲۱۹.۹
آبان ۱۳۹۵ ۲۳۳.۶ ۲۷۱.۶ ۲۲۰.۶

درصد تغییر ماهانه شاخص

دوره‌های زمانی شاخص کل خوراکیها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کالاهای غیرخوراکی و خدمات
مهر ۱۳۹۵ ۰.۷ ۱.۰- ۱.۴
آبان ۱۳۹۵ ۰.۳ ۰.۳ ۰.۳

درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل

دوره‌های زمانی شاخص کل خوراکیها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کالاهای غیرخوراکی و خدمات
مهر ۱۳۹۵ ۶.۶ ۸.۴ ۵.۹
آبان ۱۳۹۵ ۶.۱ ۸.۴ ۵.۲

تورم ۱۲ ماهه شاخص

دوره‌های زمانی شاخص کل خوراکیها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کالاهای غیرخوراکی و خدمات
مهر ۱۳۹۵ ۷.۹ ۶.۸ ۸.۴
آبان ۱۳۹۵ ۷.۵ ۶.۸ ۷.۸
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید