Performancing Metrics

وزیر بهداشت در چین اعلام کرد اقدام ایران برای اصلاح غذا | اتاق خبر
کد خبر: 381857
تاریخ انتشار: 3 آذر 1395 - 06:20
وزیر بهداشت در پانل نهمین کنفرانس جهانی ارتقای سلامت در شانگهای چین با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته، گفت: در راستای اصلاح فرهنگ مصرف غذا توانستیم میزان شکر و نمک در محصولات غذایی را کاهش دهیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در پانل نهمین کنفرانس جهانی ارتقاء سلامت در شانگهای چین در خصوص اقدامات ایران در اصلاح فرهنگ و مصرف غذایی ضمن اشاره به ارتقاء همکاری‌های بین بخشی به منظور اصلاح فرهنگ مصرف مواد غذایی در چارچوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران، گفت: در این راستا با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است که به امضا و اجرا رسید.

وی از کاهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای اصلاح فرهنگ مصرف غذا توانستیم میزان شکر و نمک در محصولات غذایی را کاهش دهیم.

هاشمی با بیان اینکه باید میزان اسید چرب آزاد را تا پنج سال آینده به صفر برسانیم، گفت: در خصوص اقدامات در حوزه بهداشتی ۶۰۰۰ پایگاه بهداشتی در مناطق حاشیه شهر احداث شد و  هر ۳ پایگاه بهداشتی یک مرکز جامع سلامت را تشکیل می‌دهد. همچنین به ازای هر ۲۰۰۰ ایرانی یک مراقب سلامت و یک کارشناس تغذیه نیز در پایگاه‌های بهداشتی حضور دارند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید