Performancing Metrics

جشنواره ها پلی برای پیشرفت یا پسرفت! | اتاق خبر
کد خبر: 381939
تاریخ انتشار: 3 آذر 1395 - 16:09
برپایی جشنواره های مختلف همیشه بستری برای پیشرفت سینماگرانند که باید مسئولان با حمایت های مادی و معنویشان مسیر را برای فیلمسازان هموار کنند.

به گزارش اتاق خبر، جشنواره های هنری و سینمایی ویترین و ستون اصلی سینما در هر کشورند و آنچه که در طول سال به عنوان فیلم، فیلم کوتاه و مستند در ایامی از سال در جشنواره سینمایی به نمایش گذاشته می شود تا علاوه بر دست آورد های جدید، زمینه را برای تولید آثار بهتر و بیشتر فراهم کند و همچنین بستری برای تعامل و همسویی و همدلی میان فیلمسازان کشور های مختلف باشد.

 
 جشنواره ها همیشه محفلی برای دیده شدن فیلمسازان در عرصه هنر بوده و همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هست، اگر به تاریخچه بسیاری از جشنواره های فیلم كوتاه نگاه كنیم، بسیاری از فیلم‌سازان بزرگ ما از این جشنواره‌ها برخاسته اند.
 
 جشنواره‌هایی چون فیلم كوتاه تهران، سینماحقیقت و همین جشنواره بین المللی فیلم 100، كه چندین دوره از برگزاری آن ها می گذرد یك فرصتی برای حضور و كشف استعدادهای جوانی است كه حرفی برای گفتن دارند اما تمامی این ها زمانی به شکوفایی می رسند که با دیدی مسئولانه به آثار نگاه و حمایت شود تا افراد مستعد در این مسیر بتوانند آثار شاخصی را تولید کنند.
 
جبار آذین منتقد سینما در مورد حمایت جشنواره ها از فیلمسازان برگزیده اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی یک جشنواره استاندارد و دارای تمام موازین شاخص جشنواره های داخلی و بین المللی،  داشتن ساختار حرفه ای و هدفمند برنامه ها است. در کنار این مهم ایجاد تسهیلات لازم برای آثار مختلف برای فیلمسازان داخلی و خارجی، مهیا کردن شرایط ویژه و خاص و بررسی آن ها توسط نظریه پردازان و منتقدان است که این موارد قوام و استواری یک جشنواره است.
 
برای مشاهده ادامه گزارش اینجا کلیک کنید.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات
ADS
ADS
پربازدید